پیشروی مبارزان یمنی در مارب، درگیری ها میان شبه نظامیان منصور هادی و رزمندگان انصارالله

به گزارش ساری فان، خبرگزاری خبرنگاران- در ادامه پیشروی های مبارزان یمنی، ارتش و کمیته های مردمی یمن به هشت کیلومتری منطقه العمرانیه رسیدند.

پیشروی مبارزان یمنی در مارب، درگیری ها میان شبه نظامیان منصور هادی و رزمندگان انصارالله

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ارتش یمن و کمیته های مردمی با ادامه پیشروی های خود در استان مأرب به هشت کیلومتری ساختمان های منطقه العمرانیه رسیده اند.

ادامه درگیری ها میان شبه نظامیان منصور هادی و رزمندگان انصارالله

نیرو های جنبش انصارالله یمن و شبه نظامیان وابسته به دولت منصور هادی، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن در جبهه های مختلف در استان های حجه، تعز و مأرب در حال نبرد هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، پس از پیشروی ارتش ملی یمن در شماری از روستا ها در جاده بین المللی بین یمن و عربستان، درگیری های خشونت باری میان دو طرف در منطقه ساحلی عبس در حجه روی داد.

از سوی دیگر، درگیری ها بین نیرو های ارتش ملی یمن و حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) در مأرب در جبهه های غربی و جنوبی به ویژه در مناطق صرواح، الکساره و الهیلان ادامه دارد.

در تعز هم ارتش ملی یمن در تلاش برای تسلط بر منطقه البرح که منطقه تعز را به مناطق ساحلی متصل می کند، بر برخی مواضع منطقه مقبنه مسلط شد.

تاکید مبارزان یمنی بر ادامه مقابله با متجاوزان

یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد عملیات نیرو های مسلح یمن تا پاکسازی سرتاسر خاک این کشور ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، یک منبع نظامی به این شبکه گفت عملیات نیرو های مسلح یمن تا پاکسازی سرتاسر خاک این کشور ادامه دارد.

این منبع نظامی اضافه نمود نیرو های مسلح یمن به حساب کشور های متجاوز و مزدوران در هر جایی که باشند، می رسد.

منبع نظامی همچنین گفت از افرادی که در مأرب و دیگر مناطق فریب خوردند، می خواهیم از عفو عمومی استفاده کنند و پیش از آن که فرصت از دست رود، به آغوش وطن بازگردند.

وی اضافه نمود از قبایل مأرب می خواهیم اقدام کنند و با حمایت از کشور، مقابل متجاوزان و اشغالگران بایستند. از این قبایل می خواهیم برای خارج کردن القاعده و داعش از این شهر عمل کنند، زیرا این شهر به لانه ای برای آن ها تبدیل شده است.

منبع شبکه المیادین تاکید کرد نیرو های مسلح یمن در ادامه عملیات خود تا پاکسازی آخرین نقطه از خاک کشور تردید نخواهند کرد.

در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین تصاویری از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در محور مأرب و اطراف آن و همچنین تصاویری از نیرو های ائتلاف متجاوز سعودی که در محور مأرب به اسارت درآمدند، پخش کرد.

انتقاد یمنی ها از طرح پیشنهادی آمریکا در قبال یمن

گروه های سیاسی در یمن اعلام کردند از طرح های حقیقی و جدی که مانع ادامه جنایت های عربستان و خاتمه تحریم یمن شود حمایت خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروه های سیاسی یمن اعلام کردند: در حقیقت طرح فرستاده آمریکا در امور یمن درباره برقراری صلح در این کشور دربردارنده همان نقطه نظرات و دیدگاه های عربستان است و شامل طرحی برای خاتمه بحران این کشور نیست.

این گروه ها با انتقاد از طرح های آمریکا اعلام کردند این طرح ها یمن را در وضع خطرناک تری نسبت به وضع فعلی قرار خواهد داد.

طرح لندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن با هدف حل و فصل سیاسی بحران این کشور به شدت مورد نارضایتی قرار گرفت. این درشرایطی است که صنعا اعلام کرد در های خود را به روی طرح های صلح نبسته است. صنعا گفت، طرح امریکا در خصوص صلح یمن فاقد موضوع جدیدی است و شامل پیشنهاداتی است که ظرف یک سال گذشته توسط سازمان ملل متحد و عربستان سعودی مطرح شده است.

صنعا تاکید کرد بدون هیچ شرطی از هر گونه طرح حقیقی و جدی برای خاتمه دادن کامل به تجاوزات کشور های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و تحریم یمن حمایت خواهد کرد.

یاسر الحوری سخنگوی مجلس اعلای سیاسی یمن در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت، جمهوری یمن از هر گونه طرح و اقدامی با هدف برقراری صلح در یمن حمایت می کند، اما معتقد است که این طرح ها واقدامات باید حقیقی و صادقانه باشد و بتواند باعث ایجاد تغییر حقیقی در کشور شود. ما خواستار تلاش های حقیقی، صادقانه و مخلصانه هستیم.

محافل سیاسی در جدیت آمریکا و مجامع بین المللی و تلاش های آن ها در حل و فصل سیاسی بحران یمن شک و تردید دارند و آن ها را به تلاش برای فریب و دور زدن یمنی ها متهم می کنند، زیرا عملا در این زمینه و برای کاستن از رنج و محنت و بحران انسانی در یمن کاری انجام نداده اند. خصوصا اینکه طرح جدید فرستاده آمریکا در امور یمن تلاش نافرجام آمریکا و همپیمانان این کشور برای نشان دادن خود به عنوان طرفداران صلح به شمار می رود.

نصر الدین عامر معاون وزارت اطلاع رسانی یمن در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت، آمریکا با سرپوش گذاشتن بر وضع بحرانی یمن تلاش می کند این طور نشان دهد که صنعا مخالف هر گونه راه حل برای خاتمه دادن به بحران این کشور است گر چه صنعا در این زمینه طرح های زیادی ارائه داده است، امریکا در سخنان خود جدی نیست و دلیل ما، عدم ارائه هیچ اقدامی در زمینه انسانی و بشردوستانه از سوی این کشور است.

این درحالی است که تشدید تنش از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و مزدوران یمنی با هدف ایجاد جبهه های جدیدی در استان های تعز و حجه در کنار ادامه حملات جنگنده های سعودی به شهر ها و مناطق مسکونی همچنان ادامه دارد و همین مسئله نشان می دهد این طرف ها فاقد تمایل حقیقی برای خاتمه دادن به جنگ یمن هستند.

در شرایطی که محاصره یمن با تشدید تنش در این کشور همچنان ادامه دارد، ناظران معتقدند باید اقداماتی عملی با هدف تقویت صلح در این کشور صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 936

به "پیشروی مبارزان یمنی در مارب، درگیری ها میان شبه نظامیان منصور هادی و رزمندگان انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشروی مبارزان یمنی در مارب، درگیری ها میان شبه نظامیان منصور هادی و رزمندگان انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید