از دنیای گردشگری چه خبر؟

به گزارش ساری فان، هواپیمایی قطر، یکی از بهترین خطوط هوایی سال 2015 دنیا، از راه اندازی خط پروازی مستقیم از دوحه به شهر دوربارن آفریقای جنوبی اطلاع داد. قطر به عنوان میزبان رقابت های جام دنیای فوتبال 2020، کوشش دارد تا امکان تردد آسان و گسترده میلیون ها شهروند کشورهای 5 قاره به این سرزمین خشک و گرم حاشیه خلیج فارس را فراهم کند. این شرکت اخیرا، از برقراری پروازهای بین المللی به شهرهای آمریکا با هواپیماهای نسل تازه A350 اطلاع داده است.

از دنیای گردشگری چه خبر؟

هواپیمایی ریان ایر ایرلند، بسته سفرهای خاطره انگیز 9.99 یورویی را در آستانه کریسمس در اختیار مشتریان خود قرار داد. این شرکت، اخیرا از بسته های تخفیف خود در مقصدهای پروازی محبوب قاره سبز رونمایی نموده و با تبلیغات گسترده، می کوشد تا حجم قابل توجهی از پروازهای توریستان داخل اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است، شرکت ریان ایر، یکی از نوآورترین خطوط هوایی جهان است که پایین ترین نرخ بلیط را برای جابجایی میان شهرهای اروپا ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به http://blog.ryanair.com مراجعه کنید.

فرودگاه آتلانتای آمریکا با ثبت رکورد خدمات رسانی به 100 میلیون مسافر در سال 2015، پرترددترین فرودگاه جهان در سال 2015 اعلام شد و رکوردی تاریخی در صنعت هوایی این کشور به ارمغان آورد. فرودگاه بین المللی آتلانتا Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport کسب این موفقیت را با همکاری شرکت هوایی Delta Air اعلام نموده است.

شرکت Airbnb.com خاطرنشان کرد: در سال نو میلادی، بیش از یک میلیون توریست در 150 کشور جهان، از خدمات میزبانی خودمانی ارائه شده به وسیله این شرکت استفاده خواهند کرد و نیویورک و پاریس، دو شهر پرتقاضای این شرکت در روزهای پایانی سال 2015 هستند. لازم به ذکر است، این شرکت میزبانی (community driven hospitality) آمریکایی، بهترین شرکت ارائه دهنده فرصت های اقامتی غیر رسمی (محل های مسکونی شهروندان) به صدها میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان بوده و ظرفیت هایی برای اقامت کم هزینه را در خانه های شهروندانی که علاقه مند به اجاره دادن خانه یا اتاق های خود به توریستان هستند، فراهم می نماید.

در آستانه سال نو میلادی، وب سایت کوچ سرفینگ، ارائه دهنده خدمات میزبانی رایگان به میلیون ها کاربر اینترنت در سراسر جهان، از افزایش خدمات کاربران عضو، به توریستان خارجی در صدها شهر جهان اطلاع داد.

وب سایت Internations.org، از افزایش شمار رویدادهای (event) تنظیم شده برای تعامل توریستان در صدها شهر جهان، به وسیله بخش مدیریت رویدادهای شهری، در آستانه کریسمس اطلاع داد که شمار بازدیدنمایندگان این پرتال ارائه دهنده خدمات مشاوره توریستی و تعامل توریستان با یکدیگر را با افزایش قابل ملاحظه ای همراه نموده است. لازم به ذکر است، ده ها هزار کاربر ایرانی در این وب سایت فعال هستند.

فرودگاه واشنگتن (MWAA) از راه اندازی سامانه تازه اطلاع رسانی دیجیتالی و تعاملی مسافران خود برای سهولت استفاده آنان از خدمات فرودگاهی اطلاع داد. ابزارهای navigation، تردد دیجیتالی در فرودگاه، آنالیز خدمات و بعلاوه تعامل آنلاین با مسئولان فرودگاه به وسیله اپلیکیشن موبایل، از جمله قابلیت های این سامانه عنوان شده است. شخصی سازی خدمات در عرصه صنعت توریستی به خصوص خدمات هوایی، یکی از مهم ترین روینمودهای فناورانه و خلاقانه در سال 2015 میلادی بود که به نظر می رسد سال آینده را با تحولات جدی در عرصه فرصت آفرینی های دیجیتالی برای توریستان روبه رو کند.

دفتر روابط خارجی بریتانیا، نسبت به سفر توریستان بریتانیایی به منطقه سان لی تون پکن در مرکز چین هشدار داد. این هشدار در حالی انجام شده که طبق گزارشات مراکز بین المللی توریستی، چین و تایلند، به عنوان مقصدهای جایگزین اروپاییان در آسیا پس از تحولات سیاسی در ترکیه معرفی شده است. لازم به ذکر است سفارت بریتانیا در پکن، چند روز پیش پیغام های تهدیدآمیزی به وسیله افراد ناشناس دریافت کرد.

هواپیمایی امارات، اخیرا از برقراری پرواز مستقیم بین دوبی با بیرمنگهام انگلستان اطلاع داد که با هواپیمای غول پیکر A380 انجام می گردد. این پرواز، در ماه مارس آینده و به مناسبت پانزدهمین سالگرد فعالیت این خط هوایی اماراتی صورت می گیرد.

دولت کنیا خاطرنشان کرد: برای توسعه فضای توریستی این کشور، پروازهای بین تانزانیا و کنیا، در سال آینده میلادی برقرار خواهد شد. کنیا، یکی از مهم ترین مقاصد توریستی حیات وحش در جهان است که سالانه صدهاهزار نفر را به سمت بکرترین زیستگاه های حیوانات وحشی به این منطقه می کشاند.

شرکت کشتی های کروز موسوم به MSC امارات، از برقراری سفرهای دریایی لوکس بین بندر شیخ زائد ابوظبی با بندر دوبی، در آستانه سال نو میلادی اطلاع داد. این گشت دریایی 7 روزه، در یکی از مجذوب نماینده ترین منطقه ها دریایی جهان صورت می گیرد و هرساله مشتاقان زیادی را به سمت مجذوب نمایندهیت های توریستی دریایی می کشاند.

دفتر توریستی دولتی مراکش، از راه اندازی کمپین های تبلیغات دیجیتالی برای معرفی مقاصد توریستی مراکش در انگلستان اطلاع داد. کمپین MuchMorocco campaign کوشش می نماید تا فرصت های توریستی این کشور آفریقایی را به وسیله رسانه های دیجیتالی و تعاملی اطلاع رسانی کند. لازم به ذکر است مراکش یکی از مقصدهای مهم توریستی شهروندان شمال اروپا محسوب می گردد که تا 2 هفته آینده، شهرهای مختلف این کشور در فصل زمستان، میزبان صدها هزار توریست بین المللی خواهد بود.

کنسول توریستی و سفر جهانی موسوم به WTTC خاطرنشان کرد: از توافق های انجام شده در اجلاس پاریس، میان نماینده دولت های جهان برای کاهش فراوری گازهای گلخانه ای که سبب کاهش 1.5 درجه ای حرارت کره زمین می گردد، حمایت می نماید.

دولت کوبا خاطرنشان کرد که در حال رایزنی با ایالات متحده برای برقراری هر چه بیشتر پروازهای هوایی بین هاوانا و شهرهای مهم آمریکا در سال 2016 میلادی است. گزارشات سیاسی، از سفر احتمالی اوباما به هاوانا، به منظور عادی سازی روابط دو کشور پس از 4 دهه در ماه های پیش رو خبر می دهد. انتظار می رود روابط سیاسی دو کشور، تاثیر زیادی در رونق توریستی کوبا در سال 2016 میلادی بگذارد.

کنسول توریستی کشور بوتان خاطرنشان کرد: برای تشویق سفر توریستان بین المللی به این کشور، سرویس بازدید از منطقه ها کوهستانی زیبای این کشور را با هلی کوپتر فراهم نموده است.

دولت ویتنام برای توسعه مقاصد توریستی خود در سال تازه میلادی و کسب مزیت های رقابتی بیشتر در بازار در حال رشد هتل های 5 ستاره آسیا، با مشاوران صنعت توریستی از سوئیس تفاهم نامه همکاری منعقد نموده است. این تفاهم نامه، با شرکت Nagoi Sao Cua Duong ویتنام امضا شده است تا رونق توریستی در منطقه Movenpick این کشور را به همراه آورد.

فرودگاه دوبی، از خدمات رسانی به بیش از شش میلیون و دویست هزار توریست خارجی در اکتبر سال جاری اطلاع داد که نسبت به سال گذشته 4.4 درصد افزایش را نشان می دهد. چالش در صنعت توریستی ترکیه در ماه های اخیر، کشورهای منطقه را به یکی از مقاصد جایگزین توریستان روسی و غربی تبدیل نموده است.

شرکت هوایی نیوزلند ایرلاین خاطرنشان کرد برای نخستین بار، پرواز مستقیم بین آکلند و هوستون آمریکا را برقرار نموده است. مدت این پرواز، 12 ساعت بدون توقف اعلام شده و انتظار می رود رشد توریستی این کشور اقیانوسیه را در پی داشته باشد.

شرکت قطارهای شهری Virgin Trains انگلستان، برای رونق توریستی در شهرهای انگلیس، خدمات تازهی را به مقصد لندن، مرکز این کشور ارائه نموده است تا مسافران بتوانند صبح زود، شهرهای مختلف این کشور را به مقصد لندن ترک نمایند و مدت زمان بیشتری را در این شهر در اختیار داشته باشند. توییتر این شرکت حمل و نقل شهری، یکی از فعال ترین صفحات اجتماعی صنعت توریستی این کشور را تشکیل می دهد. برای اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی https://twitter.com/VirginTrains مراجعه کنید. اطلاع رسانی به وسیله شبکه های اجتماعی، از مهم ترین شیوه های اطلاع رسانی فعالان توریستی جهان به جامعه مخاطبان در سال های اخیر بوده است.

بریتیش ایر ویز و ایزی جت، خطوط هوایی اروپا، 25 دسامبر سال جاری را یکی از شلوغ ترین زمان ها در انتقال مسافران کریسمس به سراسر جهان خاطرنشان کردند. پرتال VisitBritain.com، از افزایش 5 برابری توریستان خارجی که انگلستان را برای تعطیلات کریسمس 2016 انتخاب نموده اند، خبر می دهد. خدمات توریستی متنوع این شرکت برای سال آینده میلادی، در نشانی www.britishairways.com در دسترس است.

شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات، برای هفتمین سال پیاپی، عنوان بهترین خط هوایی جهان را به خود اختصاص داد. مراسم انتخاب بهترین شرکت هوایی جهان در سال 2015، با حضور 300 متخصص توریستی در ساحل Mazagan مراکش برگزار گردید. الاتحاد، خدمات تازه خود را در وب سایت www.etihad.com در دسترس قرار داده است.

سازمان توریستی جهانی WTO خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد، سال 2017 میلادی را به سال توریستی پایدار برای توسعه (Sustainable Tourism for Development) نام گذاری نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://undocs.org/A/C.2/70/L.5/Rev.1 مراجعه کنید. اضافه می گردد، دوازدهمین دوره اعطای جایزه تعالی و نوآوری در عرصه توریستی، 3 هفته دیگر در حاشیه نمایشگاه بین المللی مادرید اسپانیا، موسوم به FITUR 2016 به وسیله WTO اعطا خواهد شد که جزییات بیشتر این مراسم، در سرویس خبری خبرنگاران به اطلاع علاقه مندان جهانی توریستی خواهد رسید. لازم به ذکر است، گزارش جهانی این سازمان درباره فرهنگ و توریستی در سال 2015، اخیرا منتشر شد.

سازمان جهانی توریستی، آخرین اخبار و تصاویر فعالیت های خود را به وسیله صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در اختیار مخاطبان قرار می دهد که در نشانی https://www.instagram.com/unwto در دسترس است.

ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی به هموطنان مسیحی، به اطلاع می رساند، سرویس خبری وب سایت خبرنگاران، هر هفته نگاهی به مهم ترین تحولات در عرصه توریستی جهان خواهد داشت. همیشه با ارائه نظرات و پیشنهادات ارزنده خود، تیم خبرنگاران را در ماموریت های اطلاع رسانی خود، کمک کنید.

جهانی توریستی ایران و جهان را هر روز، با خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: Breakingtravelnews - UNWTO.org-Futuve Travel Experience

منبع: کجارو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1422

به "از دنیای گردشگری چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دنیای گردشگری چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید