ستاد هماهنگی مالی دولت با واردات گندم به وسیله بخش خصوصی موافقت کرد

به گزارش ساری فان، در جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت که به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار گردید، ، در راستای تحقق اهداف دولت در تأمین کالاهای اساسی، فراوانی و ذخیره سازی آن ها، مجوز واردات گندم به وسیله بخش خصوصی صادر و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریع تر قراردادهای لازم را در این زمینه آماده و اجرایی کند؛ این مجوز در راستای درخواست بخش خصوصی صادرشده است.

ستاد هماهنگی مالی دولت با واردات گندم به وسیله بخش خصوصی موافقت کرد

در این جلسه پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و آنالیز موفقیت های سفر رئیس جمهور به کشور عمان، پیشنهادهای راهبردی درزمینهٔ توسعه صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای منطقه مطرح و مقرر شد با همکاری همه دستگاه ها موانع موجود رفع و زیرساخت های لازم برای تسهیل در امر تجارت خارجی فراهم گردد.

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی مالی بر لزوم استفاده از ظرفیت های بالای موجود در منطقه، به ویژه کشورهای همسایه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات غیرنفتی تأکید شد.

رئیسی در این زمینه، فعال شدن دیپلماسی مالی و استفاده از ظرفیت بالای کریدور شمال-جنوب را ضرورتی فوری دانست و بر لزوم جهش فرایند توسعه تجارت با کشورهای منطقه ازجمله حوزه اوراسیا و آفریقا تأکید کرد.

بعلاوه در چارچوب برنامه تسهیل در امر واردات و تأمین کالاهای اساسی مورد احتیاج کشور، ستاد هماهنگی مالی به گمرکات کشور مجوز داد تا اجازه ورود کالاهای وارداتی را با حداقل تعهد و اسناد مورد احتیاج و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و سلامت، صادر کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1494

به "ستاد هماهنگی مالی دولت با واردات گندم به وسیله بخش خصوصی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد هماهنگی مالی دولت با واردات گندم به وسیله بخش خصوصی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید