تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و استانداری البرز منعقد شد

به گزارش ساری فان، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و استانداری البرز با هدف همکاری های علمی و تحقیقاتی پیرامون توسعه علمی استان البرز منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و استانداری البرز منعقد شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، در نشست عقد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و استانداری البرز که 25 خرداد 1399 برگزار شد، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، با بیان اینکه دانشگاه همواره مهمترین مسئولیت را برای تربیت نیروی انسانی برعهده داشته است، گفت: امروز دانشگاه تهران، حوزه فعالیت و اثر بخشی خود را توسعه داده است. هم اکنون ما شاهد پیاده سازی اهداف کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی در دانشگاه ها هستیم که در گذشته نبوده است و دانشگاه ها، ساختارها و برنامه های جدیدی طراحی کرده اند که در حال حاضر این ساختارها درحوزه آموزش، نمایان هستند.

وی اضافه کرد: برای اینکه دانشگاه ها را نهادینه کنیم، امروز نگاه های جدیدی در دانشگاه ها شکل می گیرد که حوزه فعالیت اجتماعی و مسئولیت را فراتر از شعار پیش می برد که البته بخشی از آنها در آموزش دانشگاه تهران، هدف گذاری شده است.

نیلی احمدآبادی، با قدردانی از استانداری البرز به دلیل استقبال از به کارگیری علم و فناوری در برنامه های این استان گفت: بیشتر مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی دانش آموختگان دانشگاه ها هستند، بنابراین عملکرد خوب و بد دستگاه ها به نحوی عملکرد ما دانشگاهیان هم محسوب می شود.

رئیس دانشگاه تهران، در ادامه سخنان خود شرح داد: همه ما درگیر یک بوروکراسی سنگینی در کشور از جمله مشکل اقتصاد درونگرایی غیر رقابتی هستیم که دست و پای ما را برای همکاری بسته است، در حالی که از نظر توان فردی و دیدگاه، همه مدیران کشور دارای افق وسیعی هستند. بنابراین برای غلبه بر این مسائل یکی از راه ها، توسعه همکاری های بین سازمانی است که در تأکید رئیس جمهور محترم هم مبنی بر ائتلاف ملی برای رفاه مردم، توجه به ائتلاف بین بخش های بزرگ کشور، کاملاً باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه تهران، اظهار کرد: سند تحول دیجیتال کشور در دانشگاه تهران، نوشته شده است. همچنین انجام فعالیت های مثمر ثمر در حوزه آلودگی هوا، حوزه گردشگری، بازسازی و باستان شناسی و همکاری با اتحادیه های جنوب شرق آسیا و اتحادیه دانشگاه ها از دیگر فعالیت های این دانشگاه است که با توجه به پتانسیل های اقتصادی استان البرز به لحاظ تعداد و تنوع صنعت باید از این فرصت ها بهره بیشتری ببرد.

نیلی احمدآبادی، با تبیین قدمت و پتانسیل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در استان البرز و قرار دریافت آن در شهر کرج گفت: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از مراکز علمی فعال و پویای کشور در استان البرز، دارای ظرفیت های بالقوه ای در توسعه دانش بوده که به توسعه پارک های علم و فناوری نیز کمک می کند.

رئیس دانشگاه تهران، در انتها سخنان خود اضافه کرد: نباید از سرمایه گذاری پارک ها در کنار دانشگاه غافل شد و دانشگاه تهران، فضاهای لازم را برای این توسعه فراهم می کند. یکی از ثروت های موجود مزرعه های مجموعه پردیس کشاورزی است که متأسفانه در جهت توسعه از وسط آنها جاده عبور می کند، بنابراین برنامه های ویژه برای ارتقای این بخش خواهیم داشت.

در بخش دیگری از این نشست عزیزالله شهبازی، استاندار البرز، گفت: امید است با استفاده از ظرفیت های دانشگاه تهران در البرز و همچنین پتانسیل های دانشگاه های بزرگ این استان از جمله دانشگاه خوارزمی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر مراکز آموزشی دانشگاهی بتوانیم این استان را پر قدرت، مولد و توانمند معرفی کنیم. همچنین استان البرز منابع انسانی قوی دارد که با چنین ظرفیت هایی به یقین البرز می تواند در ایران اسلامی، استانی پیشرو باشد.

نماینده عالی دولت در استان البرز، با اشاره به اینکه دانشگاه منشأ تحول است، بیان نمود: منشأ تمام تحولات در دنیا از دانشگاه ها است؛ چرا که دانشگاه ها کانون کارآفرینی، توسعه و پیشرفت جوامع هستند. دانشگاه تهران، جایگاه خوب و ویژه ای در بین دانشگاه های کشور دارد. در آموزش و پژوهش و همچنین استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان، این دانشگاه یک برند برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.

سید حسین گلدانساز، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، نیز به روابط مناسب و ارتباطات علمی و پژوهشی پردیس با نهادها و سازمان های استان البرز از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزش عالی کشاورزی و با داشتن استادان مجرب و پتانسیل مزارع آموزشی و تحقیقاتی، بیش از پنج سال است که در زمینه موضوع روز دنیا یعنی بحث تولید بذر مادری پیش گام شده است و سالانه بالغ بر 600 تن انواع مرغوب بذر مادری گندم، جو، کلزا و کتان تولید کرده و در اختیار شرکت ها و سازمان های فعال در حوزه کشاورزی کشور قرار داده است.

گلدانساز، با ابراز امیدواری از عقد تفاهم نامه همکاری دانشگاه تهران و استانداری البرز، شرح داد: ارتباطات مؤثر، سازنده و پایدار مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز صنعتی استان البرز در قالب ارتباط صنعت و دانشگاه برای جامعه بسیار اثربخش است. وجود مراکز علمی قوی در کنار صنایع قدرتمند، از مهم ترین شاخص های پیشرفت زیربنایی کشور محسوب می شود، اما این موضوع به شرطی اتفاق میفتد که میان این دو ستون اصلی، روابط مستحکمی برقرار شود.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دایر بودن کلینیک کشاورزی دارای مجوز فعالیت در این پردیس را برای استان البرز که به عنوان قطب کشاورزی قلمداد می شود، بسیار با اهمیت برشمرد و از آمادگی این پردیس جهت همکاری و ارائه خدمات کلینیکی، مشاوره، آنالیز خاک و آب و همچنین مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی خبر داد.

در انتها این نشست که با حضور رئیس دانشگاه تهران، استاندار البرز، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و تعدادی از رؤسای دانشکده ها و مسئولان استانی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و استانداری البرز با هدف همکاری های علمی و تحقیقاتی پیرامون توسعه علمی استان، منعقد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 468

به "تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و استانداری البرز منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و استانداری البرز منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید