فواد حسین : روابط عراق و آمریکا راهبردی است، به دنبال روابط حسنه با همسایگان هستیم

به گزارش ساری فان، وزیر خارجه عراق ،روابط کشورش با آمریکا را راهبردی و سیاست بغداد را برقراری روابط بسیار خوب با کشورهای همسایه اعلام نمود.

فواد حسین : روابط عراق و آمریکا راهبردی است، به دنبال روابط حسنه با همسایگان هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الاخباریه عراق،فواد حسین روز آدینه در سخنانی گفت استراتژی روابط ما با ایالات متحده آمریکا مبتنی بر همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف است، وی بر اهمیت پایه ریزی مسیرهای همکاری امنیتی که تضمین کننده تثبیت ثبات عراق باشد، تاکید نمود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فواد حسین با تمجید از روابط عراق با کشورهای دنیا گفت ما برای برقراری روابط متوازن و متعادل مبتنی بر اصل منافع متقابل بدون اینکه به احدی برای دخالت در امور داخلی خود اجازه دهیم، و اینکه روابط ما با همسایگان، رابطه یک همسایه علیه همسایه دیگر یا نادیده دریافت همسایه دیگر نباشد، کوشش می کنیم.

وی اضافه نمود روابط ما با ایالات متحده آمریکا استراتژیک و مبتنی بر همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف است و امیدواریم این روابط به ایفای نقش در ساخت عراق و ثبات آن منجر گردد.

بر اساس این بیانیه، فواد حسین از آمادگی عراق برای اجرای تجربه مصاحبهی راهبردی با آمریکا در مورد کشورهای همسایه برای حل مسائل موجود اطلاع داد و گفت سیاست ما مبتنی بر برقراری روابط بسیار خوب با کشورهای همسایه مبتنی است.

وی اضافه نمود بعضی مسائل عراق در زمینه امنیت به سبب سیاستها و دخالتهای بعضی کشورهای همسایه است و این دخالتها باید متوقف گردد و مسائل هم از راه مصاحبه حل و فصل گردد.

وزیر خارجه عراق توضیح داد امنیت مسئله مهم در تحقق هر رویکردی برای بهبود اقتصاد است و حمایت از بخش اقتصادی در صورتی که امنیت وجود نداشته باشد، سخت خواهد بود.

فواد حسین خاطر نشان کرد عراق، روابط اقتصادی بسیار مهم با ایران و عراق دارد و باید آن را حفظ کند و مسائلی که ممکن است بر تحکیم همکاری دوجانبه با دو کشور تاثیر بگذارد، هم حل و فصل گردد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فواد حسین بر اهمیت پایه ریزی مسیرهای همکاری امنیتی به گونه ای که تضمین کننده تثبیت ثبات عراق به وسیله ساماندهی نیروهای امنیتی و مبارزه با باندهای تروریستی داعش باشد، تاکید نمود و گفت باندهای تروریستی داعش همچنان تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می رود.

وی اضافه نمود باندهای تروریستی داعش تنها تهدیدی برای عراق نیست، بلکه علاوه بر آن کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و جامعه بین المللی را تهدید می نماید و ما کمکهایی از ائتلاف بین المللی، ایالات متحده آمریکا، روسیه و کشورهای همسایه دریافت کردیم.

در مورد پفراینده اقتصادی، فواد حسین گفت اقتصاد عراق از مسائلی در زمینه زیرساختها رنج می برد و در بودجه سالیانه خود تنها به نفت متکی است، عراق به بخش نفتی متکی است و بخشهای دیگر پایه ریزی نشده است و بسیاری از بخشها در معرض ویرانی قرار گرفته است که از جمله این بخشها، بخش کشاورزی است، همچنین باید به عدم توسعه بخش گردشگری اشاره نمود که حل این مسائل به ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر منجر می گردد.

نتایج دور جدید مصاحبههای عراق و آمریکا

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فواد حسین درباره دور دوم مصاحبهی راهبردی دولت عراق و آمریکا و مذاکراتی که دو طرف انجام دادند، از دستیابی به تفاهمات با طرف آمریکایی اطلاع داد و گفت ما مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، نفت، انرژی و برق را آنالیز کردیم و یادداشت های تفاهم در زمینه های مختلف امضا کردیم و همچنین به مسئله آموزش ، فرهنگ، بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا پرداختیم.

وزیر خارجه عراق اضافه نمود مصاحبهی راهبردی فرایند آنالیز مسائل اصلی فراگیر و مهم است.

فواد حسین درباره انتخاباتی که قرار است در عراق برگزار گردد، گفت ما به انتخابات نزدیک می شویم و به برنامه روشنی برای آینده و حل مسائل احتیاج داریم، آنچه ما در سطح داخل احتیاج داریم، تدوین قانون انتخابات است که بر عهده مجلس است و نواقصی که مربوط به سازماندهی و تامین اقتصادی و اعتمادسازی در فرایند انتخابات و حضور سازمانها و ناظران بین المللی است.

این در حالی است که عزت الشابندر سیاستمدار عراقی گفته است سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خدمت می نماید و به نفع وی است.

بر اساس گزارش شبکه السومریه، الشابندر تاکید نمود آمریکا جمعیت خیریه نیست و دونالد ترامپ هیچ چیزی را بدون اینکه چیزی دریافت کند، نمی دهد.

وی یکی از خواسته های ترامپ از الکاظمی را انحلال حشد شعبی گفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 600

به "فواد حسین : روابط عراق و آمریکا راهبردی است، به دنبال روابط حسنه با همسایگان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواد حسین : روابط عراق و آمریکا راهبردی است، به دنبال روابط حسنه با همسایگان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید