خواص شگفت انگیز لوبیا سبز

به گزارش ساری فان، لوبیا سبز یکی از سبزیجات سرشار از آب، ویتامین ها و املاح است که به عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می گردد.

خواص شگفت انگیز لوبیا سبز

به گزارش سلامت، مزیت دیگر لوبیا سبز میزان بسیار کم چربی و کربوهیدرات نسبتا پایین آن در مقایسه با سایر سبزیجات است.

در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن لوبیا سبز اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

بهبود عملکرد گوارش

لوبیا سبز به علت میزان فیبر فراوان در بهبود عملکرد گوارش بسیار موثر است و خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می دهد.

فیبرها به طور طبیعی اشتها را تنظیم می نمایند و موجب افزایش احساس سیری می شوند. خواص سیرنمایندگی، دیورتیک و کالری پایین لوبیا سبز باعث شده تا خوراکی ایده آل برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن باشد.

مفید برای مبتلایان به دیابت و کلسترول بالا

نتایج مطالعات نشان می دهد لوبیا سبز به تنظیم قند خون یاری می نماید. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین رو برای مبتلایان به دیابت نوع 2 توصیه می گردد. وجود ترکیبات طبیعی مانند استیگماسترول در لوبیا سبز نیز باعث شده تا در کاهش کلسترول خون موثر باشد.

کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و سرطان

لوبیا سبز علاوه بر فیبر فراوان، منبع غنی از ویتامین ها و املاح است. ویتامین C با میکروب ها و عفونت ها مقابله می نماید، ویتامین E موجود مانع از بروز التهابات می گردد، مس موجود در تقویت ایمنی بدن نقش دارد و پتاسیم نیز در حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی موثر است.

این ترکیبات مفید در کنار فیبرها زمینه خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. لوبیا سبز بعلاوه میزان فراوانی فلاونوئید مانند کوئرستین و میریستین دارد که عامل رنگ سبز این گیاه بوده و مطالعات نشان می دهد نقش مقابله ای با سلول های سرطانی و پیشرفت تومورها دارد.

مقابله با بیماری های مزمن

همانطور که اشاره شد لوبیا سبز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم نقش اساسی در جریان خون دارد و از همین رو مصرف لوبیا سبز می تواند در مقابله با بیماری آرتروز موثر باشد. به طور کلی، مصرف لوبیا سبز در پیشگیری از بیماری های مزمن نقش دارد زیرا سرشار از آهن، منگنز، منیزیوم و روی است که این ترکیبات موجب تقویت انرژی و ایمنی بدن می شوند.

مفید برای خانم های باردار

لوبیا سبز یکی از برترین انتخاب های غذایی برای خانم های باردار است زیرا علاوه بر تاثیر مثبت فیبرها در بهبود گوارش و پیشگیری از یبوست، منبع غنی از ویتامین B9 است که برای رشد سیستم عصبی جنین ضروری خواهد بود. بنابراین، توصیه می گردد خانم های باردار حتما لوبیا سبز را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1567

به "خواص شگفت انگیز لوبیا سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز لوبیا سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید