خبرنگاران نمکی: شیوع کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان است

به گزارش ساری فان، تهران - خبرنگاران - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی سالمند گفت: سالخوردگی و سرعت زیاد رشد جمعیت سالمند در کشور، باعث نمود بیشتر نیازمندی های متفاوت مالی، اجتماعی و سلامت خواهد شد و انتشار ویروس کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان است.

خبرنگاران نمکی: شیوع کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان است

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی دولت، سعید نمکی در این پیغام با بیان اینکه برنامه ریزی و سیاست گذاری در مواجهه با این پدیده لازم است ، گفت: در دوره سالمندی، فرد باید این امکان را داشته باشد که با بهره گیری از پتانسیل های فیزیکی، اجتماعی و روانی خود در جامعه مشارکت فعال داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه با در نظر دریافت مسائل اصلی سلامت سالمندان و نیازهای این حوزه ، برنامه هایی را در دستور کار دارد، اضافه کرد: جامعه باید بتواند از حضور فعال سالمندان و خرد و تجارب آنان بهره مند گردد و لازمه این امر، دارا بودن سطح مطلوبی از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

به گفته نمکی، حفظ و ارتقای سلامت جامعه تنها توسط یک دستگاه اتفاق نمی افتد و مستلزم همکاری و تعامل همه بخش های مختلف توسعه در کشور و هم راستایی و عملیاتی کردن همزمان برنامه ها توسط همه دستگاه ها است.

وی گفت: سند ملی سالمندان، با هدف ایجاد جامعه ای بدون تبعیض سنی و رسیدن به بهترین پیغامد برای کلیه سنین و تدوین یک چهارچوب برای پاسخ مناسب به چالش ها و فرصت های سالمندی جمعیت با مشارکت تمامی دستگاه ها و سازمان های ذیربط و با موضوع سازمان برنامه و بودجه تدوین شده است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با همراهی، همدلی و همکاری همه جانبه تمامی سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی و ترویج گفتمان علمی و عملی مشترک بین صاحبان اندیشه، سیاستگذاران و مجریان، شاهد عملیاتی شدن و اجرای سند ملی سالمندان و در پی آن تحقق جامعه ای سالم و پویا باشیم که در آن، تک تک افراد جامعه فرصت تجربه یک دوره سالمندی سالم، پیروز و فعال را داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 655

به "خبرنگاران نمکی: شیوع کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمکی: شیوع کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید