خبرنگاران نحوه فعالیت دانشگاه های کشور در روزهای قرمز کرونایی

به گزارش ساری فان، تهران- خبرنگاران- نحوه فعالیت دانشگاه های کشور در این روزهای قرمز کرونایی بر اساس بخشنامه ای است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آبان ماه 99 به مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ کرد.

خبرنگاران نحوه فعالیت دانشگاه های کشور در روزهای قرمز کرونایی

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران، با توجه به قرمز شدن بیشتر شهرهای کشور، کلاس های غیرحضوری دانشگاه ها برای آموزش دانشجویان همچنان ادامه دارد و دانشگاه هایی مانند علمی کاربردی و فنی حرفه ای که اواخر سال گذشته مجوز برگزاری کلاس های عملی برای دانشجویان بومی از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت نموده بودند، کلاس های یاد شده را در این شرایط برگزار نخواهند کرد.

همچنین طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این شرایط باید در تعطیلی کامل باشند. در صورت فعالیت دانشگاه ها، مرحله اول تذکر کتبی به رییس دانشگاه، مرحله دوم انفصال از خدمت به مدت 2 ماه، همچنین جریمه نقدی موسسات آموزشی بخش خصوصی به مبلغ 2 میلیون تومان اعلام شده است. در این زمینه وزارت علوم مسوول دانشگاه ها و موسسات وابسته است.

پیگیری های خبرنگار خبرنگاران از وزارت علوم حاکی از جاری بودن بخشنامه وزیر علوم به دانشگاه ها مبنی بر تعطیل نشدن کامل فعالیت ها است.

منصور غلامی در تاریخ 28 آبان ماه 99 با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه ها اعلام نموده بود که پشتیبانی از فعالیت آموزشی که به وسیله سامانه های آموزش الکترونیکی در حال انجام است، با حضور و با انجام وظیفه به وسیله دورکاری لازم است.

در ادامه این بخشنامه آمده است: تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه وقفه در پروژه های حساس و در حال انجامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حضور آنها در چارچوب مقررات بهداشتی در محل انجام تحقیقات اتخاذ گردد.

بند سوم این بخشنامه تاکید می نماید: با توجه به اینکه اسکان تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام گرفته و خوابگاه محل سکونت آنها تلقی می گردد، ادامه سکونت دانشجویان یاد شده که به تشخیص دانشگاه لازم است، با لحاظ نکات بهداشتی تامین فضای مناسب میسر گردد.

بند انتهای این بخشنامه می افزاید: حضور کارکنان بر انجام امور مربوط به حفاظت فیزیکی و حفاظت از تاسیسات لازم است.

وزیر علوم در انتها این بخشنامه تاکید نموده است که با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در شرایط خاص کنونی و اعمال دقت بیشتر، تصمیم های مقتضی اتخاذ گردد.

به گزارش خبرنگاران، بر این اساس، فعالیت بخش های اداری دانشگاه ها همچنان با تقلیل تعداد کارکنان به یک سوم یا دو سوم ادامه خواهد داشت و دانشجویان به صورت آنلاین، آموزش می بینند.

به گزارش خبرنگاران، محدودیت های کرونایی 10 روزه از روز شنبه 21 فروردین 1400 بر اساس رنگ بندی شهرها اعمال می گردد و بدین ترتیب در شهرهای با شرایط قرمز فقط مشاغل گروه یک می توانند فعالیت نمایند و کارکنان اداره ها و سازمان ها باید با 50 درصد نیرو فعال باشند.

در شهرهای با شرایط قرمز همه فعالیت های آموزشی به صورت حضوری ممنوع بوده و فقط به صورت مجازی امکان پذیر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1001

به "خبرنگاران نحوه فعالیت دانشگاه های کشور در روزهای قرمز کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نحوه فعالیت دانشگاه های کشور در روزهای قرمز کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید