مخبر: بسترهای لازم برای تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا فراهم است

به گزارش ساری فان، خبرنگاران : معاون اول رییس جمهوری تاکید نمود: بسترهای لازم برای تزریق دوز سوم و چهارم واکسن کرونا در کشور فراهم است.

مخبر: بسترهای لازم برای تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا فراهم است

به گزارش خبرنگاران ، محمد مخبر عصر امروز چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی کرونا که به ریاست وی برگزار گردید، با اشاره به گزارش های ارائه شده از آمار واکسیناسیون در کشورهای مختلف، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست مستندات علمی و آنالیز های اجرا شده در کمیته های تخصصی در مورد واکسیناسیون را در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد تا در این خصوص تصمیم گیری گردد.

معاون اول رییس جمهوری بعلاوه با اشاره به شرایط موجودی واکسن کرونا در کشور اعلام نمود: امروز نگرانی و کمبودی در زمینه تأمین واکسن وجود ندارد و بسترهای لازم برای تزریق واکسن دُز سوم و چهارم نیز فراهم است.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس دفتر رییس جمهور نیز حضور داشتند، وزیر بهداشت گزارشی از آخرین اندازه فوتی های ناشی از کرونا و تعداد مبتلایان ارائه کرد و به تشریح آخرین شرایط رنگ بندی شهرهای کشور پرداخت.

بر اساس گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق واکسن در کشور از 109 میلیون دُز عبور نموده و تا به امروز 86 درصد از جمعیت دُز اول را دریافت نموده و برای 72 درصد نیز دُز دوم تزریق شده است.

بعلاوه در این جلسه گزارشی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان ارائه و اعلام شد امکان رصد شرایط واکسیناسیون دانش آموزان به صورت روزانه در مدرسه قابل انجام است.

در ادامه این نشست بعضی پیشنهادات وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بحث و آنالیز نهاده شد و مقرر شد این پیشنهادات که شامل تصویب برنامه یکساله مقابله با کرونا، کاهش مراکز تجمعی واکسیناسیون و موضوع مقابله با پیامدهای مالی کرونا بود، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مورد آنالیز و تصمیم گیری نهایی قرار گیرد.

منبع: رکنا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1347

به "مخبر: بسترهای لازم برای تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: بسترهای لازم برای تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید