افزایش 20 ترابیتی ظرفیت شبکه ارتباطی با توان داخلی

به گزارش ساری فان، امیر محمدزاده لاجوردی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص حمایت از فراوری بومی تجهیزات حوزه امنیت و شبکه ارتباطی کشور و پاسخ به این سوال که آیا تجهیزات فراوری داخل می تواند جایگزینی بر تجهیزات خارجی باشد؟ شرح داد.

افزایش 20 ترابیتی ظرفیت شبکه ارتباطی با توان داخلی

وی گفت: این موضوع به چند عامل بستگی دارد. نخست باید معین گردد که این تجهیزات قرار است در کدام بخش ها و در چه بازاری مورد استفاده قرار گیرند. در بعضی مواقع ضروری است که ما دانش فنی را خریداری نموده و آن را بومی سازی کنیم.

نماینده وزیر ارتباطات در امور امنیت فناوری اطلاعات ادامه داد: در بعضی محصولات نیز خودمان توانایی فراوری را داریم. کما اینکه حتی در ارزیابی تجهیزات حوزه امنیت شاهد هستیم که سخت گیری بیشتری برای تجهیزات داخلی نسبت به نمونه خارجی می گردد.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه نمود: به عنوان نمونه در به کارگیری تجهیزات داخلی و بومی نیز شرکت ارتباطات زیرساخت اقدام مهمی انجام داد و مناقصه افزایش ظرفیت شبکه انتقال داخل (شامل تجهیزات، طراحی و مهندسی) را برای اولین بار در مقیاس بزرگ 20 ترابیتی با یاری شرکت های داخلی اجرا کرد.

دکتر لاجوردی با بیان اینکه ما به توان داخلی باور داریم و انشاالله پیروز می شویم، گفت: ظرفیت شبکه انتقال داخل کشور هم اکنون 30 ترابیت است که قرار است تا سال 1403 به 120 ترابیت برسد. یعنی باید سالی 20 ترابیت به این ظرفیت اضافه نموده گردد.

وی تاکید نمود: برای اولین بار افزایش 20 ترابیت ظرفیت شبکه انتقال ارتباطی را با استفاده از توان داخلی شروع نموده ایم.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ما معتقدیم که اپراتورها هم باید به این سمت بروند و در تجهیزات ارتباطی از محصولات داخلی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1479

به "افزایش 20 ترابیتی ظرفیت شبکه ارتباطی با توان داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 ترابیتی ظرفیت شبکه ارتباطی با توان داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید