تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران رونمایی شد

به گزارش ساری فان، تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران امروز با هدف انعکاس فعالیت های دانشگاهیان به عامه مردم با حضور رئیس دانشگاه تهران شروع به کار کرد.

تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران رونمایی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: افتخار می کنیم دانشگاه تهران پیش قراول استکبارستیزی و منشا تحولات بزرگ بوده و کشور را به سوی پیشرفت هم از نظر معنوی و مادی پیش برده است.

رئیس دانشگاه تهران اضافه نمود: خوشبختانه بعد از اعلام سیاست های دانشگاه در دوره تازه، شاهد تحقق یکی از برنامه های دانشگاه هستیم که در کمترین زمان ممکن این رخ داد؛ فعالیت در حوزه تلویزیون اینترنتی، احتیاجمند مجوز های قانونی بود و دوستان گام به گام مراحل را طی کردند و مجوز های لازم را از ساترا اخذ کردند.

مقیمی با اشاره به اینکه تعامل خوبی با صدا و سیما داریم و یاری های خوبی از منظر فنی و امکانات از آن ها دریافت نموده ایم، گفت: دانشگاه تهران نماد بودن خود را اثبات نموده و در فضای امروزی احتیاج است موضوعات مربوط به حوزه آموزش عالی به جامعه و عامه مردم منعکس گردد. رهبری همیشه تاکید داشتند که فعالیت های دانشگاهیان باید منعکس گردد و در واقع و به منظور تبلیغات باید اطلاع رسانی هایی به موقع نیز داشت.

وی در ادامه توضیح داد: بخش مهمتر که رئیس جمهور همیشه تاکید داشتند، این است که باید حل مسائل جامعه در صدر اولویت های دانشگاه قرار گیرد و دانشگاهیان باید احتیاج ها را رصد نمایند که یکی از بستر های مهم این موضوع، همین شبکه تصویری دانشگاه تهران است که امروز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما در این مجموعه رسانه ای کوشش می کنیم برای مسائلی که با آن روبرو هستیم، مثل خشکسالی، محیط زیست مباحث فرهنگی و مالی فراوری محتوا کنیم؛ کارگزاران بعضا احتیاج دارند دیدگاه دانشگاه را بدانند و در این زمینه حتما نشست های تخصصی برگزار خواهد شد.

مقیمی ضمن بیان این مطلب که دانشگاه تهران حدود 2 هزار و 200 هیات علمی دارد که مخزن بسیار ارزشمندی است، گفت: کمتر از این عزیزان برای حل مسائل استفاده نموده ایم و قرار است به واسطه راه اندازی این شبکه زمینه مناسبی برای ارتباط گیری با جامعه فراهم گردد.

رئیس دانشگاه تهران بیان نمود: تمام مردم ما صاحب حق هستند که خروجی دانشگاه ها را ببینند و دانشگاه جوابگوی احتیاج های آن ها باشد. ما خود را موظف می دانیم که متناسب با احتیاج های جامعه خدمت کنیم. یکی از مطالبات دانشجویان این است که می خواهند نقش آفرینی نمایند این استودیو می تواند بستر لازم را برای دانشجویان فراهم کند.

در ادامه مهدی شریفی مشاور رسانه ای رئیس دانشگاه تهران در همین رابطه شرح داد و گفت: دانشگاه باید مساله محور باشد و تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران به مثابه شبکه حکمت و فرزانگی یکی از اهدافش اجتماعی کردن علم است و می خواهد با هدف تعامل دو جانبه نکات و چالش ها را گرفته و در ساحت دانشگاه به بحث بگذارد.

شریفی ادامه داد: این تلویزیون 4 بخش دارد؛ نخست یک جُنگ 9 آیتمی با عنوان 1313 (سال تاسیس دانشگاه) که هر هفته یک مساله را از زوایای مختلف آنالیز می نماید. بخش دوم این تلویزیون اینترنتی با عنوان سیمرغ به مصاحبه های تخصصی 35 دقیقه ای با اعضای هیات علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران درباره مساله های جدی جامعه مربوط می گردد.

مشاور رسانه ای رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بخش سوم این شبکه مربوط می گردد به پخش زنده تمامی همایش ها و سخنرانی های علمی که در دانشگاه برگزار می گردد. در بخش چهارم نیز کلاس های آن دسته از اساتیدی که علاقه مند باشند، برای دسترسی عموم بر روی این شبکه قرار خواهد گرفت؛ چرا که ما معتقدیم بعضی افراد به هر دلیلی نتوانستند وارد ساحت دانشگاه شوند، اما دلشان برای کسب معرفت می تپد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1345

به "تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید