اظهارات مهم رئیس پنتاگون در کابل

به گزارش ساری فان، ایسنا نوشت: وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در سفرش به افغانستان با تأکید بر اینکه تصمیم خروج نیروهای آمریکایی توسط جو بایدن گرفته می گردد، از ذکر زمان خروج نیروها از افغانستان خودداری کرد.

اظهارات مهم رئیس پنتاگون در کابل

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا قبل از سرانجام سفرش به کابل از صحبت درباره خروج سربازان آمریکایی از افغانستان خودداری نموده و گفت: این تصمیم به رئیس جمهوری آمریکا بازمی گردد.

وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به اینکه تصمیم گیری در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از اختیارات جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکاست در صحبت با خبرنگاران، زمان خروج نیروها از افغانستان را مشخص نکرد.

وی گفت،: هر زمانی که رئیس من جو بایدن لازم دید در خصوص تاریخ سرانجام یا مشخص یک تاریخ خاص برای خروج نیروها تصمیم خواهد گرفت، این تصمیم از اختیارات کاری رئیس جمهوری است که من حق ندارم در آن مداخله کنم.

وزیر دفاع آمریکا در اولین سفر خود به کابل به عنوان وزیر دفاع گفت، دولت بایدن می خواهد سرانجام مسؤولانه ای برای طولانی ترین جنگ آمریکا را شاهد باشد. اما سطح خشونت باید کاهش یابد تا دیپلماسی مثمر ثمر فرصتی پیدا کند.

او درباره هدف سفرش به کابل گفت، می خواست با فرماندهان نظامی و مسؤولان ارشد دولتی از جمله اشرف غنی ملاقات کند و اظهارات آنها را بشنود و از آنها آگاه گردد و در آنالیز آینده نیروهای آمریکایی در این کشور مشارکت داشته باشد.

آستین اضافه نمود: همچنان به نحوی نگرانی های دائمی درباره مسائل وجود دارند اما به نظرم تمایل زیادی به تمرکز بر کوشش ها وجود دارد و همانطور که می دانید کوشش امری ضروری برای تحقق سرانجام مسؤولانه و حل و فصل مذاکراتی برای جنگ افغانستان است.

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: روشن است سطح خشونت ها هم چنان بالاست و دوست داریم شاهد کاهش خشونت باشیم به نظرم اگر خشونت ها کاهش یابند می توان به آماده سازی فضا برای دیپلماسی مثمر ثمر واقعی یاری کرد.

لوید آستین روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان ملاقات کرد.

طبق بیانیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی و آستین افزایش خشونت ها را محکوم کردند اما در این نشست مطلبی درباره موعد اول ماه مه رد و بدل نشد.

غنی نیز توضیح داد: فرصت های ایجاد شده برای برقراری صلح در کشور را به بهترین نحو استفاده خواهیم کرد.

سفر آستین به کابل در حالی انجام می گردد که آمریکا در حال حاضر طرح دولت انتقالی صلح را در دست دارد.

هم زمان با این، ماه مه به عنوان ضرب الاجل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حال نزدیک شدن است و قرار است اداره بایدن به زودی در خصوص خروج یا تمدید مهلت خروج نیروهایش تصمیم بگیرد.

طالبان پیش تر هشدار داده بود که در صورت ماندن نیروهای خارجی پس از سرانجام موعد خروج، جنگجویان این گروه نیروهای خارجی را هدف قرار می دهند و حملات را به شکل بی سابقه ای افزایش خواهند داد.

در روزهای اخیر، گزارش هایی منتشر شد که گویا جو بایدن در حال ارزیابی تمدید شش ماهه نیروهای این کشور در افغانستان تا ماه نوامبر امسال است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 997

به "اظهارات مهم رئیس پنتاگون در کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات مهم رئیس پنتاگون در کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید