گابریل: آمریکا انتظار دارد اروپا در مناقشات با چین در کنارش باشد

به گزارش ساری فان، وزیر امور خارجه سابق آلمان در گفتگویی اروپا را منطقه ای ثروتمند در جهان و البته ضعیف دانست و گفت: با روی کار آمدن بایدن در آمریکا این کشور کمتر به سمت اروپا و بیشتر به سمت اقیانوس آرام تمایل دارد.

گابریل: آمریکا انتظار دارد اروپا در مناقشات با چین در کنارش باشد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان در مصاحبهیی با نشریه بیلد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تمجید نموده و گفت: وی در سیاست خارجی با همان سرعت سیاست داخلی عمل می نماید.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید نمود: بایدن با کشوری جدا شده روبرو است و هر چقدر در عموم مردم را بیشتر تحریک کند به همان میزان ایجاد اتحاد در کشور برای او دشوارتر می گردد.

گابریل بزرگترین تفاوت اوباما و بایدن را در این دانست که اوباما یک بازیکن انفرادی بود، اما بایدن تیمی بازی می نماید.

وی همچنین گفت: با بایدن ایالات متحده کمتر به سمت اروپا و بیشتر به سمت اقیانوس آرام متمایل خواهد شد. ایالات متحده دیگر برای ما از داخل آتش سیب زمینی داغ بیرون نمی آورد. آمریکا انتظار دارد که اروپا در مناقشات با چین در کنارش باشد.

گابریل همچنین خواهان جدی دریافت خطوط قرمز روسیه شده و در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید نمود: اروپا در جهان به عنوان منطقه ای ثروتمند اما ضعیف مطرح است. وی درباره عواقب رفع نشدن این ضعف ها هشدار داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1028

به "گابریل: آمریکا انتظار دارد اروپا در مناقشات با چین در کنارش باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گابریل: آمریکا انتظار دارد اروپا در مناقشات با چین در کنارش باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید