مرکل: اروپا باید به جهانی بدون رهبری آمریکا فکر کند

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، به کشورهای اروپایی هشدار داد که بطور جدی درباره واقعیت جدیدی که دنیا با آن روبرو است فکر نمایند؛ اینکه احتمالاً ایالات متحده آمریکا دیگر نمی خواهد رهبر دنیا باشد.

مرکل: اروپا باید به جهانی بدون رهبری آمریکا فکر کند

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

او در جریان مصاحبه با خبرنگارانی از شش روزنامه اروپایی از جمله لوموند فرانسه و گاردین انگلیس، گفت که دیگر نمی توان این موضوع را تائید کرد که آمریکا همچنان خواهان رهبری دنیا است و با توجه به این واقعیت، ضروری است که کشورها اولویت های خود را اصلاح نمایند.

مرکل در این باره گفت: ما با این طرز تفکر عظیم شده ایم که آمریکا می خواهد یک قدرت دنیای باشد. اما ممکن است که این کشور اکنون تصمیم بگیرد که این نقش را کنار بگذارد؛ بنابراین ضروریست تا اروپا درباره دنیای بدون رهبری آمریکا عمیقاً فکر کند.

به نظر می رسد که فشارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای افزایش سهم آلمان در تامین هزینه های نظامی ناتو و همچنین تصمیم او برای خروج 9500 نظامی آمریکایی از پایگاه های آلمان در تغییر دیدگاه مرکل بی تاثیر نبوده است.

مرکل در جریان مصاحبه با این شش روزنامه اروپایی تاکید نمود که حضور نظامی آمریکا در اروپای مرکزی بیش از هر چیز به نفع خود آمریکاست و گفت: با حضور نظامیان آمریکایی در آلمان، علاوه بر یاری به تقویت سیاست های دفاعی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی عضو ناتو، از منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه نیز محافظت می گردد.

او تاکید نمود که همچنان به تقویت پتانسیل های نظامی آلمان ادامه خواهد داد.

مرکل همچنین در جریان این مصاحبه با اشاره بر ضرورت بهبود روابط با روسیه گفت: دلایل خوبی برای ادامه مصاحبههای سازنده با روسیه وجود دارد. تاثیر استراتژیک روسیه بر کشورهایی مانند سوریه و لیبی و همچنین کشورهای همسایه ما در اروپا بسیار چشمگیر بوده است.

مرکل پیش از این در ماه سپتامبر نیز به تندی از آمریکا انتقاد نموده و گفته بود که اروپا باید به فکر امنیت خود باشد زیرا آمریکا بطور خود به خودی از آنها حمایت نخواهد کرد، همانطور که در طول جنگ سرد چنین کاری را نکرد.

اظهارات مرکل در حالی ایراد شد که پیشتر نیز جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، انفعال واشنگتن در مواجهه با بحران کرونا را نشانه ضعف رهبری آمریکا بر دنیا مطرح کرد و درباره موازنه قدرت به سمت شرق (چین) هشدار داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 503

به "مرکل: اروپا باید به جهانی بدون رهبری آمریکا فکر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اروپا باید به جهانی بدون رهبری آمریکا فکر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید