کجا فلامینگو ببینیم؟

به گزارش ساری فان، فلامینگوها پرندگان بزرگی هستند که با گردن دراز، پاهایی که ظاهری شبیه به چوب دارند و همچنین پرهای صورتی یا قرمز رنگ شناسایی می شوند. رنگ فلامینگوها حاصل غذایی است که می خورند! در ادامه بیشتر در خصوص این مسئله و رژیم غذایی این پرندگان شرح می دهیم. در کل شش گونه متفاوت از فلامینگوها وجود دارند. قد بزرگترین گونه فلامینگوها بین 1.2 تا 1.45 متر بوده و وزن آن ها هم حدودا 3.5 کیلوگرم است. از سویی دیگر، کوچکترین گونه فلامینگوها حدود 80 سانتی متر قد و 2.5 کیلوگرم وزن دارند.

کجا فلامینگو ببینیم؟

فلامینگوها از لارو حشرات، حشرات کوچک، جلبک های سبز و قرمز، نرم تنان، سخت پوستان و ماهی های کوچک تغذیه می نمایند. رژیم غذایی فلامینگوها در عین حال هم گیاهان را شامل می گردد و هم گوشت؛ در نتیجه این مسئله باعث می گردد تا فلامینگوها در دسته جانوران همه چیز خوار قرار بگیرند. همانگونه که پیش از این نیز مطرح شد، رنگ صورتی و قرمز فلامینگوها مستقیما با غذایی که می خورند ارتباط دارد. جلبک یکی از اصلی ترین غذاهای فلامینگو است. جلبک هایی که فلامینگوها آن را می خورند سرشار از ماده ای به نام بتاکاروتن است که این ماده حاوی رنگ دانه های قرمز است. گفتنی است که بتاکاروتن در بسیاری از گیاهان وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به سیب زمینی، اسفناج، کدو و صد البته هویج اشاره نمود! از سویی دیگر، نرم تنان و سخت پوستانی که فلامینگوها از آن ها تغذیه می نمایند هم حاوی کاروتنوئید هستند. میزان کارتنوئیدی که فلامینگوها مصرف می نمایند بسته به مکان زندگی آن ها متفاوت است به همین دلیل است که فلامینگوهایی که در آمریکا زندگی می نمایند قرمز روشن و نارنجی هستند اما فلامینگوهایی که در کنیا زندگی می نمایند صورتی کمرنگ هستند.

اگر فلامینگوها غذاهایی که حاوی کاروتنوئیدها هستند را مصرف ننمایند، پرهای جدیدشان دیگر قرمز رنگ نخواهد بود و این رنگ قرمز و صورتی از بین خواهد رفت. نکته جالب دیگری که در خصوص فلامینگوها وجود دارد این است که فلامینگوها بسته به گونه شان نوک خاص خود را دارند و هر فلامینگو بسته به شکل خاص نوک خود رژیم غذایی خاص خود را دارد. فلامینگوها به منظور غذا خوردن در دریاچه ها می ایستند و با استفاده از گردن بلند خود از گل و لای کف دریاچه غذای خود را پیدا می نمایند.

فلامینگوها زندگی اجتماعی دارند و به صورت گروهی زندگی می نمایند. اعضای گروه همواره از یکدیگر در مقابل شکارچیان محافظت می نمایند و همواره مراقب فلامینگوهای جوان تر نیز هستند. تمام فلامینگوهای یک گروه در یک زمان تعیین با هم تخم می گذارند. حدود 27 تا 31 روز طول می کشد تا جوجه فلامینگو به جهان بیاید. جوجه ها در زمان تولد حدود 73 تا 90 گرم وزن دارند و بین 3 تا 5 سال طول می کشد تا به بلوغ برسند. جوجه های فلامینگو سفید یا خاکستری هستند و طی دو سال اول زندگی شان به لطف غذایی که می خورند صورتی می شوند! فلامینگوها در حیات وحش حدود 20 تا 30 سال و در باغ وحش حدود 50 سال عمر می نمایند.

نکته بسیار خوبی که در خصوص شرایط بقای فلامینگوها وجود دارد این است که در حال حاضر هیچ کدام از گونه های فلامینگو در خطر انقراض نیستند و هم اکنون تمامی گونه های فلامینگوها در شرایط بقای متعادل و ثابت زندگی می نمایند. فلامینگوها در بخش هایی از آمریکای جنوبی، جزایر گالاپاگوس، آفریقا، بخش هایی از خاورمیانه و هند یافت می شوند. فلامینگوها پرندگانی هستند که باید در نزدیکی آب زندگی نمایند. معمولا این پرندگان کنار دریاچه ها به وفور یافت می شوند. فلامینگوها پرندگانی هستند که معمولا علاقه ای به مهاجرت کردن ندارند اما اگر شرایط جوی و آب و هوایی منطقه زندگی شان به طور نامساعدی تغییر کند، این پرندگان مکان رندگی خود را تغییر می دهند.

نظر شما در خصوص فلامینگوها چیست؟ آیا مایل به دیدن این پرندگان از نزدیک هستید؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / livescience.com
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 913

به "کجا فلامینگو ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجا فلامینگو ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید