کانادا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

به گزارش ساری فان، تهران-ایرنا- اتاوا در واکنش به تعرفه های غیرقانونی آمریکا درباره واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، به سازمان جهانی تجارت (WTO) و کمیته توافق تجارت ازاد آمریکای شمالی (نفتا) شکایت کرد.

کانادا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای تعرفه های یکجانبه آمریکا را ناسازگار با تعهدات تجاری بین المللی این کشور و مقررات سازمان جهانی تجارت توصیف کرد.

وی با صدور بیانیه ای بیان کرد: دولت کانادا به عنوان بخشی از اقدامات تلافی جویانه اعلام شده، از سازمان تجارت جهانی خواست با آمریکا درباره تعرفه های تنبیهی علیه واردات فولاد و آلومنیوم و به طور کلی استفاده نامناسب از بهانه های امنیتی برای یاری به تولیدات داخلی خود گفت وگو کند.

فریلند اضافه نمود: کانادا همچنین از کمیته فصل 20 نفتا خواسته است که به تخلفات آمریکا در قبال مقررات این توافق به وسیله تعرفه های جدید رسیدگی کند.

کانادا، فصل20 نفتا را یک عنصر اساسی در توافق نفتا قلمداد می نماید. این امر در اطمینان از این که روابط تجاری این کشور با مکزیک و آمریکا بر اساس مقررات و بر خلاف قدرت سیاسی و مالی است، اهمیت می یابد. اهداف شروط فصل 20 نفتا شبیه سازوکارهای برطرف اختلاف در سازمان تجارت جهانی است.

فریلند پیشترگفته بود که کشورش در اقدامی تلافی جویانه صنعت فولاد و آلومینیوم وبرخی دیگر از محصولات امریکا را که در کل ارزشی برابر 16.6 میلیارد دلار کانادا (12.8 میلیارد دلار آمریکا) دارند، مشمول تعرفه می نماید.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا روز آدینه، تحریم های جدیدی را علیه تولیدات آلومینیوم و فولاد اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال کرد و گفت این تعرفه های از اول ژوئن (11 خرداد) به اجرا در می آید.

اتحادیه اروپا نیز برای مقابله با اعمال تعرفه گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از این اتحادیه شکایتی را در این زمینه تسلیم سازمان تجارت جهانی (WTO) کرد.

این اتحادیه در گام بعدی میخواهد تعرفه گمرکی 25 درصدی بر 200 کالای آمریکایی که سالانه ارزشی برابر با سه میلیارد و 300 میلیون دلار دارند، وضع کند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 331

به "کانادا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید