کارگاه تخصصی جهانی شدن، قومیت و فرهنگ در ایلام برگزار می گردد

به گزارش ساری فان، خبرنگاران/ایلام رئیس حوزه هنری ایلام از برگزاری کارگاه تخصصی جهانی شدن، قومیت و فرهنگ با تأکید بر زبان و ادبیات کُردی ایلامی اطلاع داد.

کارگاه تخصصی جهانی شدن، قومیت و فرهنگ در ایلام برگزار می گردد

محمدعلی قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کارگاه تخصصی چهارشنبه 2 بهمن، ساعت 16 با حضور دکتر عباس سهراب زاده و دکتر حبیب الله بخگردده در سالن جلسات حوزه هنری ایلام برگزار می گردد.

وی گفت: زبان و ادبیات کردی جنوبی بخش مهمی از هویت و شاکله فرهنگ بومی و محلی در این استان است که با توجه به غنی بودن این فرهنگ در حوزه های مختلف، ضروری است که این زبان و ادبیات بومی، حفظ و صیانت گردد.

رئیس حوزه هنری ایلام توضیح داد: این نهاد در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی، جشنواره ها، مسابقه های ادبی، چاپ و انتشار آثار مکتوب در قالب کتاب توسط شاعران، هنرمندان و منتقدان، فراوری فایل های صوتی و آلبوم های شعر توسط شاعران کُردی سرای ایلامی گام های موثری در راستای حفظ و ترویج ادبیات کردی ایلامی بردارد.

قاسمی گفت: حوزه هنری به عنوان یکی از پیشگامان ترویج فرهنگ و ادبیات کُردی حوزه جنوب، علاوه بر بهره گیری ازنظر کارشناسان، صاحب نظران و راه اندازی کانون شعر کُردی هانا با ارائه یک رسم الخط پیشنهادی ویژه حوزه ادبیات کُردی جنوبی گام های اساسی برداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 154

به "کارگاه تخصصی جهانی شدن، قومیت و فرهنگ در ایلام برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه تخصصی جهانی شدن، قومیت و فرهنگ در ایلام برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید