تورهای چین: چین فهرستی از 100 مداخله آمریکا در هنگ کنگ تهیه کرد

به گزارش ساری فان، چین امروز (آدینه) فهرستی شامل بیش از 100 مورد مداخله آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ را از جمله حمایت بایدن از یک روزنامه حامی دموکراسی در این دولتشهر تهیه نموده است.

تورهای چین: چین فهرستی از 100 مداخله آمریکا در هنگ کنگ تهیه کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، سیاستمداران و مقام های آمریکایی چین را بابت کنترل شدید بر هنگ کنگ به ویژه وضع قانون نو امنیت ملی در این منطقه مورد انتقاد شدید قرار داده اند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت: آمریکا نباید هیچ نیروی ضد چین را تحمل کند و در پی مشکل در هنگ کنگ باشد در غیر اینصورت، فقط به خودش ضربه می زند.

این وزارت خانه فهرستی را در وبسایت خود منتشر کرد که شامل مداخله های آمریکا از 2019 در امور داخلی چین از جمله امضای قانون خودمختاری هنگ کنگ در 2020 به وسیله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می گردد.

ترامپ دستور داد تا براساس این قانون، شرایط ویژه هنگ کنگ لغو گردد که با هدف مجازات چین بابت اقدامات خصمانه و سرکوبگرایانه علیه این دولتشهر بود.

چین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را بابت اینکه تعطیلی روزنامه اپل دیلی را یک روز بد برای آزادی و نشانه ای از سرکوب شدید از سوی پکن توصیف نموده بود، مورد انتقاد قرار داد.

بعلاوه مقام های آمریکایی در فهرست چین شامل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ترامپ و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه بایدن هستند.

چین در ماه ژوئن امسال میلادی قانون تحریم های ضد خارجی را تصویب کرد که بر اساس آن کسانی که در ایجاد یا اجرای اقدامات تبعیض آمیز علیه شهروندان یا نهادهای چینی مشارکت دارند، در فهرست ضد تحریم های چین قرار می گیرند. بعلاوه چنین افرادی یا از ورود به چین منع شده یا اخراج می شوند. دارایی ها آنها هم ممکن است به وسیله دولت پکن مسدود یا توقیف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1223

به "تورهای چین: چین فهرستی از 100 مداخله آمریکا در هنگ کنگ تهیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: چین فهرستی از 100 مداخله آمریکا در هنگ کنگ تهیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید