مقام اطلاعاتی روس: غربی ها کوشش می نمایند توافق آتش بس در قره باغ بهم بخورد

به گزارش ساری فان، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، آمریکا و متحدانش در اروپا، ملی گرایان تندرو در جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تحریک می نمایند تا توافق آتش بس در قره باغ نقض گردد و منافع مردم این دو کشور را قربانی خواسته های خود می نمایند.

مقام اطلاعاتی روس: غربی ها کوشش می نمایند توافق آتش بس در قره باغ بهم بخورد

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه تعدادی از کشورهای غربی را متهم کرد که با هدف دور کردن روسیه از منطقه ماوراء قفقاز ، کوشش می نمایند درگیری ها مسلحانه در قره باغ دوباره از سر گرفته گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام بلندپایه روس با انتشار بیانیه ای یادآور شد: طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، بعضی از کشورهای غربی، به وسیله کانال های موجود، نیروهای ملی گرایی تند در ارمنستان و جهوری آذربایجان را تحریک می نمایند تا توافق آتش بس را بی اعتبار و نقض نمایند. کوشش می گردد تا ارامنه را متقاعد نمایند که صلح در قره باغ به منزله شکست ایروان است و نظریه احتیاج به جنگ تا پیروزی نهایی را در بین آنها گسترش داده اند. برعکس، به آذربایجانی ها گفته می گردد که کرملین پیروزی را از آنها دزدیده است، در حالی که ارتش آذربایجان یک قدم با دریافت شهر استپاناکرت (مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ) فاصله داشت.

به گفته ناریشکین، کشورهای پیشرو ناتو در کوششند تا ناراحتی خود از توافق حاصل شده با مشارکت فعال روسیه بین آذربایجان و ارمنستان در مورد آتش بس در قره باغ کوهستانی، را پنهان نمایند.

وی یادآور شد: آمریکا و متحدانش در اروپا از اینکه جنگ قره باغ با وساطت مسکو متوقف شده، رضایت ندارند، چرا که چنین وضعیتی نتیجه سالها فعالیت آنها برای بیرون راندن روسیه از ماوراء قفقاز را بر باد داده است.

ناریشکین هشدار داد: نه واشنگتن و نه متحدانش در اروپا، نمی خواهند توازن قدرت موجود در منطقه را تحمل نمایند و برای از بین بردن آن، چیزی بهتر از کوشش برای ایجاد اختلاف بین دو ملت آذربایجان و ارمنستان به ذهنشان نرسیده است. چنین اقداماتی شاهد دیگری بر این واقعیت است که ایالات متحده و دوستان اروپایی آن، مثل همواره، مسائل خود را به قیمت از بین بردن منافع مردم عادی، واین بار آذربایجانی ها و ارامنه حل و فصل می نمایند. آمریکایی ها و اروپایی ها نگران نیستند که تحریکات آنها منجر به خونریزی جدید گردد و منطقه را به یک درگیری جدی نظامی بکشاند.

لازم به یادآوری است که روز گذشته مایک پامپئو سرپرست وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده 5 میلیون دلار برای یاری به مردم آسیب دیده در نتیجه درگیری های اخیر در قره باغ اختصاص خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 706

به "مقام اطلاعاتی روس: غربی ها کوشش می نمایند توافق آتش بس در قره باغ بهم بخورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اطلاعاتی روس: غربی ها کوشش می نمایند توافق آتش بس در قره باغ بهم بخورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید