در برابر متجاوزین از جنگنده های اف 16 ترکیه استفاده می کنیم

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که باکو برای دفع هر نوع تجاوزی به خاک این کشور از جنگنده های اف 16 ترکیه استفاده می کند.

در برابر متجاوزین از جنگنده های اف 16 ترکیه استفاده می کنیم

این شرایط در حالی است که صبح امروز برای سومین بار آذربایجان و ارمنستان با برقراری آتش بس در قره باغ موافقت کردند اما ساعتی بعد از اجرای این آتش بس مجدداً آن را نقض کردند.

در همین رابطه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ساعاتی بعد از اعلام آتش بس سوم در قره باغ، نیروهای مسلح ارمنستان را به نقض آن متهم کرد.

وزارت دفاع آذربایجان اظهار داشت: به رغم اعلام آتش بس انسانی جدید در ساعت 8 صبح روز 26 اکتبر، نیروهای مسلح ارمنستان یک بار دیگر توافق به دست آمده را نقض کردند.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان طرف آذربایجانی را در جهت شمال شرقی خط تماس در منطقه قره باغ کوهستانی به نقض آتش بس متهم کرد.

شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس بوک خود اظهار داشت: در نقض آشکار توافق آتش بس بشردوستانه که در آمریکا منعقد شد، طرف آذربایجانی آتش توپخانه ای را بر مواضع آرتساخ (جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی) در جهت شمال شرق خط تماس گشود.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش بس انسانی خبر داده بود.

دور جدید درگیری های نظامی ارمنستان و آذربایجان از تاریخ ششم مهر آغاز شده و تا کنون سه بار طرفین با برقراری آتش بس موافقت کرده اند اما هر سه بار این آتش بس از سوی هر دو طرف نقض شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 684

به "در برابر متجاوزین از جنگنده های اف 16 ترکیه استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در برابر متجاوزین از جنگنده های اف 16 ترکیه استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید