سفر به آمریکا: شادترین و سالم ترین ایالت در کشور آمریکا

به گزارش ساری فان، براساس جدیدترین گزارش پژوهش شادکامی گالوپ در سال 2015، ساکنان ایالت زیبا و رویایی هاوایی بالاترین میزان شادکامی در زندگی را در ایالات متحده به نام خودشان ثبت نموده اند. این گزارش سالانه نگاه مردم امریکا را درباره مقوله هایی مانند سلامت جسمی، روابط اجتماعی، شرایط اجتماعی، امور اقتصادی و حس هدفمندی زندگی مورد ارزیابی قرار می دهد.

سفر به آمریکا: شادترین و سالم ترین ایالت در کشور آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا توریستی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جزایر هاوایی از زمان شروع رتبه بندی های ایالتی ازسوی پژوهش گالوپ، از حیث مولفه های نامبرده، طی پنج سال صندلی ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.

دن رایترز ( ) مدیر اجرایی ارشد گالوپ در گفت وگو با خبرگزاری تودی () گفت:

این موضوع هرگز تعجب برانگیز نیست که ایالت هاوایی در صندلی نخست فهرست این پژوهش قرارگرفته است.

وی در ادامه اضافه نمود:

استانداردهای زندگی میان شهفرایندان هاوایی در سطح بسیار بالایی نهاده شده است و شاخصه هایی مانند خوش بودن، لبخند زدن، خندیدن و احساس خوشبختی در این ایالت در سطح بسیار مطلوبی نهاده شده است. ازسوی دیگر میزان استرس در این ایالت بسیار اندک گزارش می گردد.

مدیر اجرایی ارشد گالوپ در ادامه مصاحبه اش به این موضوع گریز زد که ایالت هاوایی پایین ترین نرخ ابتلا به افسردگی و بالاترین میزان انجام فعالیت های ورزشی را در آمار جامع کل کشور به خودش اختصاص داده است. به علاوه، شمارکمی از شهفرایندان این ایالت اضافه وزن دارند و دخانیات مصرف می نمایند که این ها از قواعد اصلی شادکامی به شمار می فرایند.

در رتبه بندی پژوهش شادکامی در سال 2015 ایالت آلاسکا که سال قبل در صندلی نخست قرار داشت، به رتبه دوم تنزل پیدا کرد.

در این پژوهش پنج ایالت برتر کشور امریکا از حیث شادکامی عمومی بر این پایه اند

1. هاوایی

2. آلاسکا

3. مونتانا

4. کلرادو

5. وایومینگ

در پژوهش گالوپ در سال 2015 از میزان شادی عظیمسالان کاسته شده درحالی که رضایتمندی نوجوانان افزایش یافته است.

رایترز در ادامه گفت ایالت ویرجینیای غربی که در انتهای این فهرست نهاده شده است، در سال 2015 برای هفتمین سال پیاپی رتبه پنجاهم را در انتهای جدول از آن خودش نموده است.

وی دراین باره گفت:

ویرجینیای غربی ازنظر پژوهش شادکامی یک ایالت ضعیف محسوب می گردد و شهفرایندان آن در خلال روزهای ثبت شده در پژوهش با ناراحتی، نگرانی و استرس بسیار زیادی دست وپنجه نرم نموده اند.

بنا بر گزارش پژوهش گالوپ، شهفرایندان ویرجینیای غربی بعضی از بدترین آمارهای کشور را به نام خودشان به ثبت رسانده اند که از جمله می توان به اختلالاتی مانند فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت، افسردگی، دردهای جسمانی و حمله قلبی اشاره نمود. به علاوه، بالاترین نرخ ابتلا به اضافه وزن در امریکا با آمار 37 درصد برای این ایالت به ثبت رسیده است و از طرفی، میزان فعالیت های ورزشی در این ایالت کم تر از سایر ایالت ها بوده است.

پنج ایالتی که در انتهای این فهرست قرار می گیرند عبارتند از

50. ویرجینیای غربی

49. کنتاکی

48. اوکلاهاما

47. اوهایو

46. ایندیانا

شایان ذکر است که این پژوهش بر مبنای مصاحبه با بیش از 177 هزار نفر از شهفرایندان امریکایی در سال 2015 اجرا شده است. در ادامه بعضی دیگر از مهم ترین یافته های این گزارش سالانه ارایه می گردد:

در حالت کلی، رفاه عمومی مردم امریکا در سال 2015 در مقایسه با سال های قبل کیفیت بهتری داشته است

در جریان این پژوهش مجریان طرح از شرکت نمایندگان خواستند که نردبانی با ده پله را تجسم نمایند که بالاترین پله آن بهترین شرایط کیفی زندگی و پایین ترین پله اش بدترین شرایط زندگی باشد. سپس از شرکت نمایندگان پرسیده شد که خودشان را در کدام پله می بینند...

پاسخ های شرکت نمایندگان در سال 2015 بالاترین سطح کیفی زندگی را در طول همه سال های پژوهش نشان داد. شمار شهفرایندان آمریکایی که زندگی پررونقی را برای خودشان گزارش نموده بودند 55 درصد محاسبه شد، در حالی که این آمار در سال های رکود مالی به زحمت به بیش از 40 درصد می رسید.

داکوتای جنوبی ایالتی است که کم ترین میزان استرس در آن گزارش شده است

رایترز در ادامه توضیحاتش گفت:

یکی از مواردی که در دشت های شمالی و مناطق کوهستانی کشور آمریکا به عنوان معیار نسبتا ثابتی تشخیص داده می گردد، این است که ساکنان این نواحی استرس کمتری دارند و ناراحتی و نگرانی روزمره در آن ها کمتر بروز پیدا می نماید. درمجموع شهفرایندان این نواحی بار عاطفی سنگینی را در طول روز تحمل نمی نمایند .

خوشی را در ایالت کلرادو پیدا کنید

پس از ایالت هاوایی، تنها ایالت کلرادو بوده که توانسته است در هر هشت سالی که از پژوهش گالوپ می گذرد در زمره ده کشور نخست رتبه بندی باقی بماند.

بر پایه یافته های این پژوهش بازنشستگی سبب افزایش میزان شادی و بهبود سلامتی شهفرایندان آمریکایی می گردد.

سکونت داشتن در محیط های زیبا و مدرن همیشه به معنای رفاه بالا و شادکامی سرشار نیست

نکته دیگر این که بسیاری از ایالت هایی که مدت ها است در رتبه های بالای فهرست پژوهش قرار دارند، الزاما چشم اندازهای بسیار زیبا یا هوای گرم در سراسر سال ندارند. برای این مورد می توان به ایالت هاوایی به عنوان مثال اشاره نمود.

رایترز پیرو این موضوع به خبرگزاری تودی گفت:

فرهنگ بومی و احساسی که مردم نسبت به اجتماعاتشان دارند در مقایسه با زیبایی ظاهری هر دیار، نقش پررنگ تری برای شادکامی شهفرایندان ایفا می نماید.

تغییرات محسوسی که در فهرست به چشم می خورند، بر این پایه اند

در سال 2015 ایالت آریزونا برای نخستین بار در طول سال های برگزاری پژوهش شادکامی، در میان ده کشور برتر نهاده شد.

ایالت فلوریدا هم در این سال در رتبه دوازدهم نهاده شد که بهترین رتبه این کشور در کل سال های پژوهش محسوب می گردد.

ایالت آلاباما که همیشه در انتهای جدول جای می گرفت، در این دوره با پیشرفت چشمگیری که داشت تا اواسط جدول بالا آمد.

ایالت ورمونت در سال 2015 عظیم ترین کاهش رتبه اش را در طول سال های برگزاری پژوهش تجربه کرد و با سقوط از رتبه سیزدهم به رتبه بیست و نهم فهرست شادکامی، بدترین عملکردش را تا به اینجای کار به ثبت رساند.

مشاهده این تغییرات عجیب و محسوس در جای خود گواهی بر این مدعا است که شهفرایندان آمریکایی باز هم در هر دوره مانند گذشته عادات شان را ترک می نمایند

در سال 2015 میزان استعمال دخانیات در میان شهفرایندان عظیمسال آمریکایی تا 18/5 درصد کاهش یافت که این آمار از دهه 1950 تا به امروز به کمترین میزان کاهش رسیده است. در این میان، ایالت یوتا با آمار 9 درصدی اش کمترین میزان مصرف دخانیات را به خودش اختصاص داد.

اضافه وزن در آمریکا همچنان نرخ صعودی دارد

طبق گفته های رایترز، در سال 2015 شهفرایندان آمریکایی در مقایسه با سال قبل 28 درصد اضافه وزن بیشتر را به ثبت رسانده اند که این فرایند از زمان شروع پژوهش تا به امروز به شکل بی وقفه ای سیر صعودی داشته است.

مدیر ارشد پژوهش شادکامی گالوپ در خصوص این مقوله اظهار داشت:

اضافه وزن مشکل عظیم مردم آمریکا است که با گذشت زمان نه رفع شده و نه بهبود یافته است.

با این وجود، ایالت های هاوایی و کلرادو از کم ترین میزان ابتلا به اضافه وزن برخوردارند و این میزان در هر دو ایالت زیر 20 درصد گزارش شده است.

منبع: TODAY

منبع: کجارو
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 842

به "سفر به آمریکا: شادترین و سالم ترین ایالت در کشور آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: شادترین و سالم ترین ایالت در کشور آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: شادترین و سالم ترین ایالت در کشور آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید