سیستم تازه MIT پیشرفت بیماری پارکینسون بیماران در خانه پایش می نماید

به گزارش ساری فان، وقتی بیماری پارکینسون پیشرفت می نماید، حرکات بیماران بدتر می گردد و پزشکان با پایش الگو های راه رفتن بیماران می توانند متوجه این قضیه شوند.

سیستم تازه MIT پیشرفت بیماری پارکینسون بیماران در خانه پایش می نماید

اما یک سیستم تازه MIT می تواند این پایش را خانگی کند و راه رفتن بیمار را به صورت بی سیم ردیابی کند تا با دقت متوجه شدت گرفتن بیماری در یک فرد گردد.

این سیستم مثل یک رادار انسانی توصیف می گردد. اندکی پیش تر محققان از فناوری مشابه برای تشخیص بیماری پارکینسون با ردیابی الگو های تنفسی افراد با یاری هوش مصنوعی استفاده نموده بودند. این سیستم از سیگنال های رادیویی استفاده می نماید که از بدن فرد منعکس می گردد و حرکات ظریفی را تشخیص می دهد که می تواند نشانه های بیماری یا پیشرفت آن را آشکار کند.

تیم تحقیقاتی در کار تازه خود به رهبری دینا کاتبی از MIT این فناوری را به دستگاهی به مقدار یک روتر Wi-Fi تبدیل کردند و از آن برای مطالعه شیوه راه رفتن 50 شرکت کننده، که 34 نفر از آنها مبتلا به پارکینسون بودند، استفاده کردند و این اشخاص را یک سال در خانه زیر نظر گرفتند. داده های جمع آوری شده در طول مطالعه شامل بیش از 200 هزار مقدار گیری سرعت راه رفتن بود که با یاری الگوریتم های یادگیری ماشینی برای ردیابی پیشرفت پارکینسون و نحوه پاسخ بیماران به دارو تجزیه و تحلیل شدند.

یکی از یافته ها این بود که سرعت راه رفتن در افراد مبتلا به پارکینسون تقریباً دو برابر سریع تر از افراد بدون پارکینسون کاهش می یابد و نوسانات روزانه در سرعت راه رفتن با اندازه پاسخگویی آن ها به دارو هایشان مرتبط است. در نهایت، تیم دریافت که خبرنگاران می تواند از این سیستم برای پایش مؤثرتر پیشرفت پارکینسون و ارزیابی پاسخ دارویی استفاده کند.

این حسگر امواج رادیویی می تواند مراقبت (و تحقیقات) بیشتری را برای بیماران، فراهم کند.

در آینده، حتی ممکن است بتوان حوادثی مانند سقوط و حملات قلبی را با سیستم های مشابه در خانه متوجه شد.

این تحقیق در مجله Science Translational Medicine منتشر شده است.

منبع: MIT

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1554

به "سیستم تازه MIT پیشرفت بیماری پارکینسون بیماران در خانه پایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم تازه MIT پیشرفت بیماری پارکینسون بیماران در خانه پایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید