سخنگوی وزارت خارجه چین: دولت جدیدِ آمریکا فوراً و بی&zwnjقید و شرط به برجام بازگردد

به گزارش ساری فان، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوالی پیرامون سخنان مشاور امنیت ملی نامزد مدعیِ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توضیح داد: دولت جدیدِ آمریکا فورا و بی قید و شرط به برجام بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین: دولت جدیدِ آمریکا فوراً و بی&zwnjقید و شرط به برجام بازگردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه این کشور امروز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در مورد اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن نامزد مدعیِ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 اعلام نمود: پکن این گزارش ها را دریافت نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره ادامه داد: ما امیدواریم که دولت جدید واشنگتن به برجام بازگردد، در سریع ترین زمان ممکن و بی قید و شرط پیروی از آن را ازسر بگیرد، همه تحریم های مربوطه را لغو کند، اقدامات مشخصی را برای انجام تعهدات خود انجام داده و فرایند حل و فصل سیاسی موضوع هسته ای ایران و صلح و ثبات منطقه را پیش ببرد.

لازم به ذکر است، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن نامزد مدعیِ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 پیشتر در سخنانی از قصد بایدن برای بازگشت به این توافق صحبت نموده بود.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشور های 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 783

به "سخنگوی وزارت خارجه چین: دولت جدیدِ آمریکا فوراً و بی&zwnjقید و شرط به برجام بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه چین: دولت جدیدِ آمریکا فوراً و بی&zwnjقید و شرط به برجام بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید