زاخارووا: هدف رزمایش ناتو ، اوکراین، بی ثباتی مرزهای روسیه است

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی گفتگویی زنده در یک کانال شبکه یوتیوب گفت که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

زاخارووا: هدف رزمایش ناتو ، اوکراین، بی ثباتی مرزهای روسیه است

زاخارووا با اشاره به این مسئله که طی سال میلادی جاری ناتو هفت رزمایش در اوکراین برگزار می نماید، گفت: ما به خوبی متوجه هستیم که این رزمایش ها دو هدف جهانی را دنبال می نمایند. اولین هدف، برقراری بی ثباتی بدون خاتمه در امتداد مرزهای روسیه است. این اقدامی تحریک آمیز است و آنها در پی برانگیختن واکنش ما هستند. در عین حال، لازم است که پاسخ و عکس العملی نشان داده گردد چرا که روسیه کشور مستقلی است و مرزهای مستقل دارد. اینکه طوری وانمود می نمایند که عکس العمل ما اقدامی خصمانه است، خود فعالیتی تحریک آمیز تلقی می گردد.

وی با بیان اینکه دومین هدف رزمایش های ناتو نقض توافقات موجود است ادامه داد: هدف دوم این است که انواع مختلف تجهیزات و ادوات نظامی را به منطقه ها سرزمینی اوکراین انتقال دهند و بگذارند همانجا بمانند.

به گزارش خبرنگاران، تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی دیفندر به علت نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو 24 ام روسیه هم به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و راستا حرکت آن را بمباران کرد.

بعلاوه گفتنی است که یاری های اقتصادی و نظامی آمریکا به اوکراین و بعلاوه احتمال عضویت این کشور در ناتو هم در راستای سیاست های تقابل جویانه واشنگتن صورت می پذیرد. به همین دلیل و طی امسال میلادی، واشنگتن دو بسته یاری نظامی به اوکراین اختصاص داده که روی هم رفته 272 میلیون دلار ارزش دارند.

از سال 2014 که شبه جزیره کریمه به خاک روسیه ضمیمه شد؛ آمریکا حدود دو میلیارد و 500 میلیون دلار یاری نظامی به اوکراین ارائه داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1142

به "زاخارووا: هدف رزمایش ناتو ، اوکراین، بی ثباتی مرزهای روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: هدف رزمایش ناتو ، اوکراین، بی ثباتی مرزهای روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید