روسیه: مذاکرات صلح در شرق اوکراین مستلزم اجرای بعضی شروط است

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین می گوید انجام هرگونه مذاکرات صلح در شرق اوکراین، مستلزم اجرای بعضی شروط ذکر شده در پیمان مینسک است.

روسیه: مذاکرات صلح در شرق اوکراین مستلزم اجرای بعضی شروط است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گفته وی، در حال حاضر، مشاوران سیاسی در کوشش برای ازسرگیری دور جدیدی از گفتگوها در چارچوب نرماندی هستند.

در چارچوب گروه نرماندی، سران کشورهای اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه برای حل اختلاف میان دولت کی یف و جدایی طلبان شرق اوکراین گرد هم می آیند.

در 11 فوریه سال 2015، این گروه پیروز شد توافق صلحی موسوم به پیمان مینسک را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضا برساند.

این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگاران، روسیه می گوید تشدید دور تازه ای از تنش ها در شرق اوکراین که به بی ثباتی در مرز مشترک دو کشور منجر شده است؛ محصول اقدامات دولت کی یف است که به قصد تحریک جدایی طلبان انجام می گردد.

این در حالی است که آمریکا و اروپا موضع مداخله جویانه ای را در قبال تحرکات شرق اوکراین اتخاذ نموده و روسیه را از بابت مستقر کردن نیروی نظامی در امتداد خط مرزی سرزنش می نمایند حال آنکه مسکو می گوید این اقدامی دفاعی است و قصد تهدید هیچ کشوری را ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 996

به "روسیه: مذاکرات صلح در شرق اوکراین مستلزم اجرای بعضی شروط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: مذاکرات صلح در شرق اوکراین مستلزم اجرای بعضی شروط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید