رشد 150 درصدی وام های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال 99

به گزارش ساری فان، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: سقف منابع دیده شده برای وام دانشجویان در سال 99 حدود 300 میلیارد تومان با جمعیت هدف حدود 110 هزار نفری است که افزایش 150 درصدی را نشان می دهد.

رشد 150 درصدی وام های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال 99

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در نشست ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ماه های شیوع ویروس کرونا برای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: در مجموعه صندوق رفاه دانشجویی با توجه به عملکرد بسیار خوبی که دانشجویان عزیزمان در حوزه درمان، بهداشت، آموزش و رفتار های جهادگرانه و داوطلبانه داشتند، اقداماتی برای روز های مبارزه با کرونا پیش بینی نموده ایم. اولین اقدام در این خصوص عدم پرداخت و حذف پرداخت وام های دانشجویی در این ایام و تاخیر در پرداخت وام های اسفند98، فروردین و اردیبهشت ماه 99 بود به نحوی که پرداخت وام ها به دلیل شرایط مالی ناشی از بروز این ویروس متوقف شد.

وی اضافه نمود: در ادامه با توجه به تعطیلی خوابگاه ها و عدم حضور دانشجویان در خوابگاه ها، هزینه های خوابگاهی ترم دوم دانشجویی از دستور کار حذف شد و هیچ گونه هزینه ای از دانشجویان عزیزمان در این خصوص اخذ نخواهد شد. نکته سوم این که با توجه به زحمات همکاران عزیزمان در قالب های مختلف، صندوق رفاه اقدام به پرداخت تسهیلات تشویقی به دانشجویان عزیز خواهد نمود تا بتوانیم بخشی از زحمات این دسته از دانشجویان را جبران کنیم.

برای اولین بار حدود 80 میلیارد ریال برای بهسازی خوابگاه ها تا سرانجام سال 98 اختصاص یافت و در کوشش هستیم تا 30 میلیارد تومان دیگر نیز در بهسازی و ارتقای خوابگاه های خود از منابع صندوق در سال 99 هزینه کنیم.

این مقام مسؤول با بیان این که سال جاری با توجه به تاکیدات وزیر بهداشت درخصوص زیرساخت های حوزه دانشجویی، توجه خاصی به خوابگاه ها اختصاص داریم، ابراز داشت: بر این اساس در دو برنامه اساسی در این راستا به ساخت و اتمام پروژه های نیمه تمام خوابگاهی که در قالب 48 پروژه دیده شده است خواهیم پرداخت و به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت تبصره 9 بودجه با همراهی دانشگاه های علوم پزشکی و صندوق رفاه نزدیک به 80 درصد این خوابگاه ها را در 18 ماه آینده به بهره برداری برسانیم.

رحیمی با بیان این که این خوابگاه ها ظرفیت 20 هزار نفری به ظرفیت خوابگاه های ما اضافه خواهند کرد، بیان داشت: برای اولین بار حدود 80 میلیارد ریال برای بهسازی خوابگاه ها تا سرانجام سال 98 اختصاص یافت و در کوشش هستیم تا 30 میلیارد تومان دیگر نیز در بهسازی و ارتقای خوابگاه های خود از منابع صندوق در سال 99 هزینه کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این که دستیاران به عنوان اقشار پر کوشش و مظلوم ما در عرصه نظام سلامت شناخته می شوند و افرادی هستند که به نوعی حضور مستمر 24 ساعته در کنار بیماران دارند، ابراز داشت: این عزیزان در دو سال آینده به عنوان متخصصان و پزشکان در حوزه های مختلف ارایه خدمت خواهند کرد؛ بیمه این عزیزان با هماهنگی و تفاهم با سازمان بیمه سلامت ایران به صورت پایه در دوره های دستیاری و ph.d دیده شده است.

وی اضافه نمود: بر اساس این تفاهم نامه 22 هزار دانشجو تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند. در این تفاهم نامه قید شده است که 50 درصد حق بیمه توسط وزارت بهداشت و 50 درصد توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به صورت وام از سوی دانشجو پرداخت گردد و دانشجویان این مبالغ را پس از فراغت از تحصیل در قالب وام های بلندمدت و بدون بهره به صندوق بازپرداخت نمایند.

رحیمی ضمن ابراز شادمانی از ایجاد بیمه پایه برای دانشجویان دستیاری، از ارایه وام دستیاران به دانشجویان دستیاری یا همان رزیدنتی اطلاع داد و اضافه نمود: پرداخت وام دستیاران از نکات خیلی خوب است که سال جاری با منابعی که در این خصوص دیده ایم 15 هزار دانشجوی دوره دستیاری را در قالب وام حمایت خواهیم کرد. همچنین افزایش 30 درصدی وام های دانشجویی را هم خواهیم داشت، بر این اساس سقف منابع دیده شده برای وام دانشجویی که در سال 98 حدود 120 میلیارد تومان برای جمعیت هدف 80 هزار نفری بود در سال 99 حدود 300 میلیارد تومان با جمعیت هدف حدود 110 هزار نفری است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از مقدمات ایجاد بیمه تکمیلی دانشجویان وزارت بهداشت اطلاع داد و گفت: در این خصوص نیز روز گذشته تفاهم های اولیه انجام شد که بعد از نهایی شدن، شرایط آن رسانه ای می گردد.

این مقام مسؤول در مورد اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در زمان بازگشایی خوابگاه های دانشجویی بعد از شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت: در این خصوص نظر ما مطابق با دستوراتی است که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد و مطابق با دستورالعمل هایی است که عزیزان ما در این ستاد تدوین خواهند کرد. قطعا بازگشایی خوابگاه ها از این الگو ها و با حداکثر سخت گیری در مورد بازگشایی خوابگاه های دانشجویی تبعیت می نماید.

او ادامه داد: ادعای ما بر این است که در لیست انتظار وام دانشجویی هیچ دانشجویی در صف انتظاری نداریم و به واقع یک جا به تقاضامندان، وام دانشجویی پرداخت شده استوی در مورد وجود دانشجویانی در لیست انتظار وام دانشجویی در بعضی دانشگاه های علوم پزشکی که محل سؤال یکی از خبرنگاران بود، خاطر نشان کرد: ادعای ما بر این است که در لیست انتظار وام دانشجویی هیچ دانشجویی در صف انتظار نداریم و به واقع یک جا به تقاضامندان، وام دانشجویی پرداخت شده است، اما اگر دانشگاه و یا دانشجویی وجود دارد که وام خود را دریافت ننموده با یک تماس کوتاه و یا ارتباط در فضای مجاری می تواند خواسته خود را پی گیری و وام خود را دریافت کند.

رحیمی در مورد استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه رفاهی و دانشجویی بیان داشت: از مهمترین برنامه های صندوق در سال 99 حضور خیرین در موضوعات رفاهی و دانشجویی است در این خصوص با خیرین صحبت هایی داشته و جلساتی برگزار نموده ایم تا در حوزه ساخت خوابگاه با اولویت مناطق محروم از این ظرفیت استفاده کنیم که نتایج آن اعلام خواهد شد.

این مقام مسؤول در مورد اهمیت حمایت از دانشجویان کم بضاعت گفت: در سال قبل صندوق نگاه و توجه ویژه به دانشجویان مستعد و بی بضاعت داشته است که در این راستا الگویی را تعریف نموده ایم که بر اساس این الگو به طور خاص و ویژه از این دسته از دانشجویان عزیز حمایت کنیم.

وی در مورد ارائه پاداش به دانشجویانی که در صف مبارزه با بیماری کرونا قرار داشته اند، گفت: ارایه پاداش به این عزیزان یکی از برنامه های ما است که در همان روز های ابتدایی شیوع ویروس کرونا اعلام شد. بر این اساس تمام دانشجویانی که در روز های سخت کرونایی در کنار ما بودند، پس از بازگشایی دانشگاه ها از سوی دانشگاه معرفی شده و پاداش خود را در قالب پرداخت های تشویقی از صندوق رفاه دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 412

به "رشد 150 درصدی وام های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 150 درصدی وام های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید