راه های افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه استخدامی

به گزارش ساری فان، پیدا کردن شغل آنقدر سخت شده که مصاحبه استخدامی برای هر کس می تواند دلهره آور باشد. این استرس اگر در حد معقول باشد به نفع افراد تمام می گردد اما اغلب اوقات به حدی می رسد که ورق برگشته و مصاحبه به یک شکست تمام عیار بدل می گردد. اگر تصور حضور در مصاحبه استخدامی ضربان قلب شما را هم بالا می برد باید بدانید که تنها نیستید اما با دنبال کردن 7 راه حل ارائه شده، می توانید به آن غلبه نموده و یک سر و گردن بالاتر از دیگر داوطلبان استخدام قرار بگیرید.

راه های افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه استخدامی

1. با مصاحبه گر ارتباط محبت آمیز برقرار کنید

ایجاد ارتباطی محبت آمیز با مصاحبه گر از تحت تاثیر قرار دادن او مهمتر است؛ در واقع همانقدر که نشان دادن مهارت فنی اهمیت دارد، باید خود را در برقراری ارتباط هم قوی نشان دهید. بعضی متخصصان روانشناسی مثل دکتر گری وود عقیده دارند که به جای قرار دادن خود در مرکز توجه و به رخ کشیدن کارایی، بهتر است روی ایجاد ارتباط تمرکز کنیم.

2. اعتماد به نفس داشته باشید

قبل از مصاحبه مثل یک دوست صمیمی از خودتان حمایت کنید؛ افکار منفی را دور ریخته و به خودتان سخت نگیرید. دکتر سارا کانل، متخصص روانشناسی کار در این باره به نکته جالبی اشاره می نماید: از عرضه خودتان نهراسید. مردم از اینکه خودپرست به نظر برسند هراس دارند اما مصاحبه گر علم غیب ندارد تا از توانایی شما اطلاع پیدا کند و این وظیفه به عهده شماست.

3. از تکنیک تنفس استفاده کنید

هرچه راحت و ریلکس تر باشید، اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت. برای اینکار از تمرین های تنفس و ذهن آگاهی استفاده کنید. همانطور که مربی ذهن پروری جورج ثابتن می گوید تنها با کمی تمرکز روی فرایند تنفس از اضطرابتان کاسته خواهد شد.

4. ژست قدرت بگیرید

پیش از ورود به اتاق مصاحبه برای کاهش اضطراب ژست قدرت گرفته و خموده و کسل نباشید. همچنین به خاطر کوتاه بودن زمان مصاحبه کاری بعضی سعی دارند از آن برای انتقال حجم انبوهی اطلاعات استفاده نمایند که ایده چندان خوبی نیست. اگر در حین مصاحبه سکوت برقرار شد، سعی نکنید با هر حرفی آنرا بشکنید. از نظر ثابتن گاهی اوقات با توقف کوتاه بین جملات، می توانید کنترل اوضاع را بهتر در دست بگیرید.

5. جواب ها را آماده و تکرار کنید

تکرار پاسخ های احتمالی با یک دوست یا اعضای خانواده می تواند به شما یاری کند. این تکنیک در کاهش فشار به شما یاری خواهد نمود و همچنین باعث می گردد در مصاحبه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید. برای پر رنگ کردن مهارت ها، دانش و تجربه خود به مثال ها و موقعیت ها استناد نموده و شرح دهید چگونه به آنها دست یافته اید.

6. ارتباط چشمی خود را حفظ کنید

ارتباط چشمی می تواند به شما در ارتباط با مصاحبه نماینده یاری کند. چنین کاری شما را یک فرد با اعتماد به نفس نشان می دهد. یکی از مواردی که می تواند در مصاحبه ها برای شما دردسرساز گردد، عدم تماس چشمی و نگاه به اطراف در زمان مصاحبه است. با حفظ ارتباط خود با مصاحبه نماینده، اعتماد به نفس بالای خود را نشان دهید.

7. موفقیت را تجسم کنید

یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتماد به نفس، تصور موفقیت خود است. شما می توانید قبل از مصاحبه و برای حفظ آرامش، موفقیت در آن را تجسم کنید. تصور کردن نحوه ورود به اتاق، دست دادن با مصاحبه نماینده و پاسخگویی به سوالات پیش از مصاحبه، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

با تمرین و تسلط بر این 7 استراتژی شانس خود برای دستیابی به موقعیت شغلی مورد علاقه تان را افزایش می دهید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 518

به "راه های افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه استخدامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه استخدامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید