دهقانی: شرایط بورس از کرونا قرمزتر شد

به گزارش ساری فان، دهقانی گفت: از آنجایی که بازار سرمایه مبتنی بر میزان عرضه و تقاضاست، لذا هرگونه اعمال محدودیت در قیمت گذاری باعث قفل شدن فرآیند بازار خواهد شد.

دهقانی: شرایط بورس از کرونا قرمزتر شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدرضا دهقانی، قائم مقام کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار توضیح داد: سعی دولت و مجلس بر این است که جریان نقدینگی را به سمت بازار سرمایه راهنمایی نمایند.

وی با اظهار اینکه بازار سرمایه شرایط چندان خوبی ندارد و از کمبود نقدینگی رنج می برد گفت: در حال حاضر 50 تا 60 سهام ها امکان نقدشوندگی ندارند و سرمایه گذاران هم برای خروج از این بازار امکان فروش سهام خود را ندارند که یکی از دلایل آن کاهش نقدشوندگی سهام هاست.

دهقانی با بیان اینکه شرایط بورس از کرونا قرمزتر است اضافه کرد: از آنجایی که بازار سرمایه مبتنی بر میزان عرضه و تقاضاست لذا هرگونه اعمال محدودیت در قیمت گذاری همان دخالت در بازار محسوب می گردد و باعث قفل شدن فرآیند بازار خواهدشد.

قائم مقام کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه مشکل بازار سرمایه با تغییر دامنه نوسان بازار حل نمی گردد گفت: پیشنهادات دولت و مجلس می تواند به بورس یاری کند، اما راهکار نهایی نیست و راهکار نهایی باید از سوی خود بازار و تغییر در متغیر های کلان مالی اعمال گردد.

دهقانی همچنین از مسئولان درخواست کرد که هیچ اظهارنظر و مشاوره ای درخصوص زمان ورود و خروج از بازار سرمایه و پایین و بالا بودن قیمت ها ارائه ندهند و این را بر عهده شرکت های سرمایه گذاری بگذارند و وارد مباحث بنیادی تری، چون راهنمایی سرمایه ها به بخش مولد و افزایش فراوری در داخل شوند.

منبع: رادیو مصاحبه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1057

به "دهقانی: شرایط بورس از کرونا قرمزتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقانی: شرایط بورس از کرونا قرمزتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید