خوردن پرتقال به کاهش چاقی و مسائل قلبی یاری می نماید

به گزارش ساری فان، نتایج مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه تنها دو و نیم لیوان آب پرتقال می تواند مانع از چاقی شده و خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

خوردن پرتقال به کاهش چاقی و مسائل قلبی یاری می نماید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پرتقال علاوه بر بهبود جوانه های چشایی، به کاهش چاقی و خطر بیماری های قلبی یاری می نماید.

مطالعه جدید محققان دانشگاه وسترن نشان می دهد وجود مولکولی در پرتقال و نارنگی موسوم به nobiletin به شکل قابل توجهی موجب کاهش چاقی و بازگشت عوارض جانبی منفی آن می گردد.

تحقیق جدید اثبات می نماید که موش های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب و با کلسترول بالا که nobiletin هم دریافت نموده بودند، به شکل قابل توجهی لاغرتر بوده و دارای میزان کمتر مقاومت انسولین و چربی های خون در مقایسه با موش های بودند که nobiletin دریافت ننموده بودند.

مورای هاف، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وسترن، در این باره می گوید: ما نشان دادیم که در موش های دارای علائم منفی چاقی، ما می توانیم از nobelitin برای معکوس کردن آن علائم استفاده نمائیم و حتی فرایند تشکیل پلاک در عروق خونی را که موجب تصلب شریان می گردد را برگردانیم.

با این حال محققان هنوز به عملکرد دقیق nobiletin پی نبردند. طبق فرضیه محققان، احتمالاً مولکول با تنظیم نحوه عملکرد چربی در بدن عمل می نماید.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 266

به "خوردن پرتقال به کاهش چاقی و مسائل قلبی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن پرتقال به کاهش چاقی و مسائل قلبی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید