خبرنگاران مهار آتش سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش

به گزارش ساری فان، دزفول - خبرنگاران - فرماندار شهرستان شوش گفت:آتش سوزی در بخش هایی از جنگل خسرج با گذشت 12ساعت از وقوع آتش سوزی مهار شده ولی آتش در بعضی نقاط این جنگل همچنان زبانه می کشد.

خبرنگاران مهار آتش سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش

عدنان غزی پنجشنبه شب درمحل جنگل خسرج درگفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود:به دنبال وقوع آتش سوزی در جنگل خسرج در بخش شاوور این شهرستان علاوه بر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ، نیروهای امدادی، فرمانداری و بخشداری با یاری نیروهای آتش نشانی شهرهای شوش، اهواز، دزفول و حمیدیه با چندین دستگاه ماشین آتش نشانی وارد عمل شدند و پیروز به مهار آتش در بخش هایی از این جنگل شدند اما در بخش ماسه ای جنگل خسرج امکان ورود خودروی آتش نشان وجود ندارد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش گفت:کوشش برای شناسایی عوامل احتمالی این آتش سوزی و میزان خسارت وارده به جنگل خسرج شروع شده است.

فرماندار شوش بیان نمود: آتش سوزی به صورت لکه ای در مناطقی از جنگل خسرج وجود دارد و کوشش برای مهار کامل آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی خوزستان این آتش سوزی پیش از ظهر امروز در جنگل خسرج به وقوع پیوست و آتش سوزی از زمین کشاورزی به جنگل سرایت نموده است.

کوروش کیانی اضافه نمود: این آتش سوزی عمدی بوده است و فردی که با آتش زدن زمین کشاورزی منجر به این حادثه شده در حال حاضر تحت تعقیب است.

به گزارش خبرنگاران جهت خسرج جاده ای به طول 45 کیلومتر است و 23 روستا در این جهت وجود دارد، این جنگل دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری است.

مساحت جنگل خسرج 50 هزار هکتار است که 26 هزار هکتار آن در محدوده حمیدیه قرار گرفته است و باقی این جنگل در محدوده شهرستان شوش واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 452

به "خبرنگاران مهار آتش سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهار آتش سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید