سفری حیرت انگیز به ساحل چمخاله در استان گیلان!

به گزارش ساری فان، ساحل چمخاله گیلان که در شهر لنگرود قرار گرفته است را می توان یکی از زیباترین ساحل های ایران دانست. به شهر که می رسید، رودخانه ای که از زیر پل می گذرد را به چشم که دنبال کنید، می رسید به ساحلی دیدنی با چشم انداز کوه هایی پوشیده شده از درختان توسکا. هرچند که شهر و طبیعت اطراف آن بی نهایت زیباست اما انتخاب اول بسیاری از مسافران، بازدید از ساحل است برای شنا، قایق سواری، اسب سواری و البته ورزش های آبی و کمپینگ. بنابراین شما نیز با ما در سفر به ساحل چمخاله در گیلان همراه باشید، سوار بر خیال تا از میان جاده های سرسبز در پی بوی دریا، برسیم به ساحل چمخاله در استان گیلان ...

سفری حیرت انگیز به ساحل چمخاله در استان گیلان!

کمی بیشتر درباره ساحل چمخاله در گیلان ...

چمخاله که آن را اغلب به نام چاف نیز می شناسند، 10 کیلومتر از شرق لنگرود فاصله داشته و یکی از منطقه ها ساحلی استان گیلان است که به عنوان مکانی توریستی شناخته شده است. ساحل چمخاله در استان گیلان یکی از برترین سواحل ماسه ای ایران است دارای پلاژهای زیرسازی شده و با امکانات رفاهی که مسافران بسیاری را به این شهر آورده است. اما محبوبیت چمخاله محدود به چند سال اخیر نیست، در حدود سی سال پیش، چمخاله یک از توریستی ترین سواحل شمال کشور بوده است با پلاژها و ویلاهای زیبا، اما متاسفانه دریا پیش روی کرد و همین موضوع باعث کم شدن تعداد مسافران شد. این روزها نیز اما باز با پسروی کردن آب چمخاله رونق قدیم را بازیافته. علاوه بر ساحل اما رودخانه چمخاله که به موازات ساحل از میان شهر عبور نموده نیز، یکی از جاذبه های گردشگری شهر است.

گشت و گذار در چمخاله

از آنجایی که چمخاله منطقه ای توریستی است، نگرانی از نظر مراکز اقامتی وجود ندارد. هتل های لوکس و میانه، انواع ویلا، سوییت و خانه های دربستی همگی می توانند گزینه ای مناسب برای اقامت چند روزه شما باشند. ساحل چمخاله در گیلان نیز با اسکله های تفریحی، مراکز تفریحات و ورزش های آبی، قایقرانی و ... آرامش در کنار دریای خزر را برایتان فراهم نموده است. انواع رستوران ها، مراکز خرید و تفریحی نیز در خط ساحلی وجود دارد. از طرفی کوهنوردی در کوه های لنگرود مانند لیلا کوه و رانندگی در جاده های سرسبز برای پیکنیک در دل طبیعت، می تواند تفریحی دلچسب برای باقی روزهای اقامتتان باشد.

برای علاقه مندان به هیجان نیز، پیست موتورکراس چمخاله را پیشنهاد می کنیم که از ساحل چمخاله تا ارتفاعات لنگرود مسیری زیبا، سرسبز و امن را فراهم نموده است.

کمی بیشتر درباره اهالی

با یک نگاه ساده به چشم انداز مزارع در نزدیکی ساحل چمخاله گیلان، به ر احتی میتوان حدس زد که همچون سایر مردمان خطه شمال، کشاورزی، شغل اصلی بسیاری از اهالی است. اهالی با گویشی لکی که اکثریت از لک های جلالوند و جاف استان کرمانشاه هستند. ریشه نام شهر نیز از گویش شیرین آنهاست، بدین صورت که چم به معنای رودخانه و خاله به معنای انشعاب است که با هم، معنایی این چنینی دارد، انشعاب گرفته شده از رودخانه رودخانه ای که به شهر، حیات بخشیده است. مردمان چمخاله با برنج کاری، باغداری، کشت هندوانه، ماهیگیری و ساخت صنایع دستی، هم سنت و فرهنگ خوود را نگه داشته اند و هم عایدی کسب می نمایند.

برای رسیدن به چمخاله باید خودتان را به استان گیلان، شهر لاهیجان و سپس لنگرود و ساحل چمخاله برسانید. ساحل زیبای چمخاله با رامسر، 40 کیلومتر و با لاهیجان، تنها 20 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1605

به "سفری حیرت انگیز به ساحل چمخاله در استان گیلان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری حیرت انگیز به ساحل چمخاله در استان گیلان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید