زیباترین دریاچه های اروپا ، 10 تا از دریاچه های شگفت انگیز اروپا (تور ارزان اروپا)

به گزارش ساری فان، یکی از محیط های طبیعی زیبا و آرامش بخش که گردشگران همیشه برای بازدید از آنها علاقه زیادی از خود نشان می دهند، مکان های آبی و دریاچه ها هستند. گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات در کنار آب ها می تواند یکی از برترین پیشنهادها برای یک سفر چند روزه باشد که موجب برطرف استرس و خستگی ناشی از نوع زندگی ماشینی و روزمره ما انسان ها می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا با بعضی از این زیباترین رودخانه های اروپا و یا زیباترین دریاچه های اروپا در مجموعه دریاچه های شگفت انگیز اروپا که از طبیعتی فوق العاده مجذوب کننده و دیدنی نیز برخوردار می باشند، آشنایی پیدا کنید.

زیباترین دریاچه های اروپا ، 10 تا از دریاچه های شگفت انگیز اروپا (تور ارزان اروپا)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ایتالیا - دریاچه کومو (Lake Como)

برخلاف شهر پر تراکم و پرجمعیت میلان و در فاصله کوتاهی حدود یک ساعت و نیم از آن شهری به نام کومو وجود دارد. شهر کومو دارای دریاچه ای بسیار زیبا و تماشای در مجموعه زیباترین دریاچه های اروپا است که با همین نام شناخته می شود. این دریاچه از زیباترین رودخانه های اروپا را می توان یکی از زیباترین آب های موجود در کشور ایتالیا دانست. قله های پوشیده از برف، طبیعت سر سبز و خانه های زیبا و تماشای اطراف این آب ها فضایی بسیار زیبا و تماشای برای گردشگران به وجود آورده است. جدای از دریاچه کومو، خود این شهر نیز یکی از زیباترین و تماشای ترین شهرهای کشور ایتالیا به شمار میرود. این شهر زیبا و تماشای اما کوچک دارای کلیساهای با شکوه و زیبا و بعلاوه ساختمان هایی تاریخی با معماری فوق العاده ای در مجموعه دریاچه های شگفت انگیز اروپا است که دوره قدمت آن ها به قرن 18 بازمی شود.

فرانسه - دریاچه آنسی (Lake Annecy)

دریاچه آنسی از زیباترین دریاچه های اروپا و دریاچه های شگفت انگیز اروپا و شاید حتی بتوان گفت زیباترین دریاچه تمام اروپا به شمار میرود. این دریاچه از نظر وسعت به عنوان سومین دریاچه بزرگ اروپا و هچنین به عنوان تمیزترین دریاچه موجود در اروپا نیز شناخته می شود. دریاچه آنسی از نظر تفریحی کاملا ایده آل به نظر می رسد چرا که می توان در دریاچه های شگفت انگیز اروپا به انواع ورزش های آبی از جمله قایق سواری و شنا کردن و سایر فعالیت های آبی دیگر مشغول شد و به همین سبب، یکی از مقاصد گردشگری برای ورزشکاران رشته های آبی هم محسوب می شود. نحوه شکل گیری آنسی، حاصل ذوب شدن قطعات بزرگ یخ در کوه های آلپ و جاری شدن تا محل این چاله بزرگ آبی است! شاید بد نباشد بدانید فرآیند شکل گیری این گودال آبی بکر و زیبا هجده هزار سال به طول انجامیده است و از دیگر مقاصد گردشگری اطراف این منطقه می توان به شش دهکده چشم نواز در مجموعه دریاچه های شگفت انگیز اروپا واقع شده در حوالی این دریاچه اشاره داشت.

ایتالیا - دریاچه گاردا (Lake Garda)

موقعیت جغرافیایی و محل شکل گیری این دریاچه از زیباترین دریاچه های اروپا مجذوب کننده و تماشای در میان دو شهر معروف ونیز و میلان در ایتالیا می باشد. دریاچه گاردا بزرگترین دریاچه کشور ایتالیا به شمار می رود که در اواخر عصر یخبندان ایجاد شده است و دارای طول 50 کیلومتری می باشد. دریاچه مجذوب کننده و تماشای گاردا امکان انواع تفریحات ورزشی را برای گردشگران به ارمغان آورده است، از ورزش های آبی مانند موج سواری و قایق رانی گرفته تا کوهنوردی و دوچرخه سواری در بستر کناری دریاچه، در مجموع می توان گفت دریاچه گاردا برای تمام افراد و سلایق گوناگون، مناسب و تماشای است. در مورد تاریخچه پر فراز و نشیب آن نیز اگر بخواهیم کمی صحبت کنیم باید بگوییم که قسمت شمالی این دریاچه تا قبل از به اتمام رسیدن جنگ جهانی اول تحت اختیار اتریشی ها بوده است.

اتریش - هالشتات ( Lake Hallstat)

بدون هیچ گونه تردیدی می توان گفت هیچ دریاچه ای زیباتر از دریاچه هالشتات در مجموعه زیباترین رودخانه های اروپا و دریاچه های شگفت انگیز اروپا کشور اتریش وجود ندارد! دریاچه هالشتات در یک دهکده واقع است که خود دهکده نیز از جاذبه های گردشگری اتریش محسوب می شود و بسیار تماشای است. این دهکده زیبا و گردشگری می تواند در هر فصلی از مقاصد بازدید کنندگان و گردشگران داخلی و خارجی این کشور باشد چرا که هم در تابستان دارای جاذبه های تماشای است و هم در زمستان امکان انجام تفریحات زمستانی را برای بازدید کنندگان و مخاطبان خود فراهم می نماید. این دریاچه که دارای عمق زیادی می باشد، برای افرادی که به رشته غواصی علاقه مند هستند؛ بسیار ایده آل قلمداد می شود. از دیگر زیبایی های این دریاچه می توان به کوه های اطراف آن و آبشار موجود در وسط دریاچه اشاره نمود که مجذوب کنندهیت های آن را در مجموعه زیباترین رودخانه های اروپا دو چندان نموده است.

سوییس - دریاچه ژنو (Lake Geneva)

در منطقه ها شمالی کوه های آلپ و در شهر ژنو در کشور سوییس، دریاچه ای خارق العاده از زیباترین رودخانه های اروپا به چشم می خورد که اگرچه قسمتی از آن در کشور فرانسه قرار گرفته است اما همچنان برای عموم مردم جهان این دریاچه به عنوان دریاچه شهر ژنو شناخته می شود. دریاچه ژنو دارای شکلی هلالی است و یکی از وسیع ترین دریاچه های منطقه اروپای غربی می باشد. این مکان آبی و گردشگری سوییسی در کنار کوه های آلپ واقع شده است و از همین رو در بهار و تابستان به عنوان مقاصد گردشگرانی قرار می گیرد که به کوهنوردی و طبیعت گردی علاقه زیادی دارند. قرار گرفتن در کنار کوه های آلپ موجب می شود این دریاچه در فصول سرد سال نیز مقصد گردشگرانی واقع شود که به ورزش های زمستانی علاقه مند هستند. از دیگر مجذوب کنندهیت های این دریاچه معروف و شناخته شده می توان به وجود یک فواره فوق العاده بزرگ به نام water jet در آن اشاره نمود که یکی از بزرگترین فواره های جهان محسوب می شود.

آلمان - دریاچه اوبرسی (Lake Obersee)

دریاچه اوبرسی در یک پارک ملی زیبا به نام Berchtesgaden در کشور آلمان قرار گرفته است و در اطراف مسیر ورودی خود نیز از هیچ گونه محل تفریحی و روستایی برخوردار نیست و تنها راه دسترسی به این محل، فقط پیودن یک مسافت یک ساعت و نیمه آن هم با پای پیاده و بدون وسیله نقلیه است! اوبرسی به معنای دریاچه بالایی است که البته با توجه به تقسیم هایی که این دریاچه بواسطه فضای آبی کنستانس (Constance) بر روی آن ایجاد شده است و آن را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم نموده است، یعنی دریاچه بزرگ بالایی؛ دریاچه اوبرسی در قسمت جنوبی کشور آلمان و در منطقه ای به نام باواریا در حوالی مرز کشور اتریش واقع شده است که همانطور که گفتیم تنها راه ورود به آن، یک پیاده روی یک ساعت و نیمه است که البته با توجه به مجذوب کنندهیت های محیطی که در بین راه وجود دارند، این پیاده روی به هیچ هنوان نمی تواند برای گردشگران سفر نموده برای تماشای آن، خسته کننده باشد!

اسلوونی - دریاچه بوهینج (Lake Bohinj)

خیل گردشگرانی که از کشور زیبای اسلوونی تماشا نموده اند و آنجا را مقصد بازدید خود قرار داده اند حتی از وجود این دریاچه از زیباترین دریاچه های اروپا نیز خبر ندارند چرا که در 26 کیلومتری شمال شرقی این دریاچه، دریاچه بلد قرار گرفته است که بسیار معروف تر و شلوغ تر می باشد. دریاچه تماشای بوهینج وسیع ترین دریاچه یخی در کشور اسلوونی است که در میان کوه های بوهینج در شمال غربی منطقه کارنیولا قرار گرفته است. این دریاچه معمولا خلوت تر از دریاچه بلد می باشد و از استقبال بسیار کمتری نیز از سوی گردشگران برخودار می باشد چرا که اغلب مسافران و گردشگران سفر نموده به کشور اسلوونی بیشتر تمایل به بازدید از دریاچه بلد این کشور دارند که شاید یکی از دلایل عدم توجه آنان به دریاچه بوهینچ، عدم آگاهی آنان از چنین گودال آبی کم نظیری باشد!

اسکاتلند - دریاچه لچ نس ( Loch Ness):

شاید با توجه به زیبایی غیر قابل وصف منطقه ها مختلف اروپایی، آب ها و دریاچه های آن این دریاچه که در کشور اسکاتلند قرار گرفته است قابل مقایسه با زیبایی های دیگر این منطقه ها در قاره سبز نباشد و نتوان به آن لقب زیباترین دریاچه یا چاله آبی را اعطا کرد و در میان سایر دریاچه های زیبای اروپایی کاملا گمنام به حساب بیاید اما این دریاچه نیز افسانه خود را برای تعریف کردن دارا است. لچ نس نام یک موجود افسانه ای است که ریشه آن را می توان در قرن هفتم جست وجو نمود. با توجه به گفته های این افسانه، لچ نس نام موجودی می باشد که در این دریاچه زندگی می نموده است. در سال 1933 فردی ادعا نموده بود که این موجود افسانه ای را در این دریاچه دیده است که همین مسئله موجب شد توجه افراد بسیار زیادی به این دریاچه و منطقه ها اطراف آن جلب شود. اما جدای از تمام افسانه های موجود در رابطه با آب این دریاچه و موجود افسانه ای آن در حال حاظر امکانات تفریحی خوبی مانند قایق سواری و ماهیگیری برای گردشگرانی که قصد بازدید از آب های این دریاچه را دارند؛ فراهم شده است.

اسلوونی - دریاچه بلد (Lake Bled)

این فضای آبی عمقی در حدود 30 متر و طولی بیش از 2100 متر را دارا می باشد. این دریاچه که یکی از قطب های اساسی صنعت گردشگری کشور اسلوونی است، در شمال غربی این کشور و در فاصله 55 کیلومتری از مرکز کشور اسلوونی یعنی لیوبلیانا در شهری همنام خود قرار گرفته است. نکته جالب در مورد شهر بلد این است که جزیره کوچکی باز به همین نام در این شهر وجود دارد که سبب می شود نام این دریاچه که از منظره زیبا و غیر قابل توصیفی همانند آب های زلال و شفاف در میانه کوه ها و جنگل ها و بعلاوه وجود یک قلعه کهن قرون وسطایی بر فراز آن شکل می گیرد، در صدر فهرست جاذبه های گردشگری و تفریحی کشور اسلوونی قرار داده شود! در مورد این دریاچه می توان تنها گفت که اگر قصد سفر به کشور اسلوونی را دارید این دریاچه یکی از مکان هایی است باید حتما از آن بازدید بعمل آورید.

فنلاند - دریاچه سایما ( Lake Saimaa)

دریاچه سایما در منطقه جنوب شرقی کشور فنلاند قرار گرفته است. آب های این دریاچه دارای وسعت 4400 کیلومتر مربعی می باشد که می توان آن را بزرگترین دریاچه موجود در کشور فنلاند، در حال حاظر دانست. این دریاچه پس از سرانجام عصر یخبندان و ذوب شدن یخچال های طبیعی شکل گرفته است و در این عصر، آرام آرام و به صورت تدریجی بر مقدار آب موجود این دریاچه اضافه شده است. بعضی از شهرهایی که اطراف این دریاچه واقع شده اند شامل لاپرنتا ، ایماترا ، ساوونلینا می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1597

به "زیباترین دریاچه های اروپا ، 10 تا از دریاچه های شگفت انگیز اروپا (تور ارزان اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های اروپا ، 10 تا از دریاچه های شگفت انگیز اروپا (تور ارزان اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید