تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات دارو در سال 99 ادامه دارد

به گزارش ساری فان، محمد حسین قربانی از تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات اقلام دارویی، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در سال 99 اطلاع داد.

تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات دارو در سال 99 ادامه دارد

به گزارش ، محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات اقلام دارویی، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در سال 99 اطلاع داد و گفت: ارز دو نرخی برای واردات کالا ها فسادآور است بنابراین برای جلوگیری از این کار باید یک سامانه جامع نحوه تخصیص ارز تعریف گردد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص شرایط ویژه لایحه بودجه سال آینده مطرح نمود: به طور قطع و یقین و با توجه به فضای بین المللی حاکم، بودجه سال 99 کمی انقباظی تر از بودجه سال جاری بسته شده است به همین دلیل ناچاراً و از روی اجبار بسیاری از ردیف ها و جداول توسط دولت و مجلس حذف می گردد.

کمبود 130 هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور جبران می گردد

قربانی با بیان اینکه به علت عدم تحقق یافتن منابع عمومی کشور، دولت و مجلس راهی به غیر از این کار ندارند توضیح داد: اینکه دولت در حوزه بهداشت و درمان مجدداً ارز 4 هزار و 200 تومانی را در قالب یارانه اختصاص می دهد امری بسیار شاد کننده است، اما برای این کار باید یک سامانه جامع طراحی گردد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طبق تجربیات قانونگذاری و بودجه نویسی هر کجا که ارز دونرخی شده فساد را در جامعه به دنبال داشته است ابراز داشت: دولت باید ارز یارانه ای را با شفافیت لازم جهت تأمین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص دهد تا در این راستا منابع کشور به هدر نرود.

او حمایت از مردم و حوزه بهداشت و درمان را به وسیله پرداخت مستقیم یارانه بهتر از تخصیص مستقیم آن در قالب ارز 4 هزار و 200 تومانی دانست و گفت: اینکه ما ارز یارانه ای را مجدد برای تأمین اقلام مورد احتیاج حوزه بهداشت و درمان در نظر بگیریم و بعد یک تیم ویژه نظارتی تشکیل بدهیم چندان منطقی به نظر نمی رسد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فراهم نبودن زیرساخت های لازم در کشور جهت تخصیص مستقیم یارانه به حوزه بهداشت و درمان سخن گفت و اضافه کرد: نبود یک ساختار منسجم در حوزه بیمه ها و یا عدم اطلاع دقیق از میزان افراد بیمه شده از جمله موانع موجود برای این کار تلقی می گردد.

قربانی ضمن تأکید بر لزوم نظارت در حوزه تخصیص ارز یارانه ای برای تأمین کالا های اساسی گفت: رعایت نکردن ساختار طرح تحول سلامت بر اساس سیستم ارجاع، پزشک خانواده، کارت الکترونیک سلامت و حذف هم پوشانی بیمه ها از مواردی است که در تخصیص یارانه مستقیم به حوزه بهداشت و درمان اختلال ایجاد می نماید.

او واردات دارو های مورد احتیاج بیماران خاص و یا مواد اولیه فراوری دارو را احتیاجمند استمرار نگاه و رویکرد های حمایتی دولت خواند و مطرح نمود: امیدواریم در سال 99 برای تخصیص بدون حاشیه ارز یارانه ای 4 هزار و 200 تومانی جهت واردات اقلام دارویی، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در درجه نخست یک سامانه جامع تعریف گردد.

منبع: تسنیم

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 42

به "تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات دارو در سال 99 ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات دارو در سال 99 ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید