پول متناسب سازی حقوق بازنشستگان، آماده است، رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای سال جاری محاسبه می گردد

به گزارش ساری فان، آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید، نگرانی بابت متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در امسال وجود ندارد و منابع لازم برای آن پیش بینی شده است؛ به همین دلیل نیز قرار است به زودی لایحه ای در رابطه با دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه گردد.

پول متناسب سازی حقوق بازنشستگان، آماده است، رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای سال جاری محاسبه می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدباقر نوبخت، در لایو اینستاگرامی خود به گفت وگو پرداخت و بحث های مختلفی از جمله متناسب سازی حقوق بازنشستگان و همچنین رتبه بندی حقوق فرهنگیان شرحاتی ارائه کرد.

آخرین تصمیم ها در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان به استناد ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته است گفت: بر این اساس دولت با پیش بینی بودجه در سال های اخیر در این رابطه اقدام کرد و ما با دعوت از نمایندگان بازنشستگان توانستیم طبق فرمول ارائه شده در این جهت حرکت کنیم اما یک فرمول نمی توانست جوابگوی تمامی ابعاد باشد و از این رو در ادامه متممی برای آن ارائه شد که بتواند کاستی ها را پوشش دهد.

وی ادامه داد: با پیش بینی هایی که در لوایح بودجه و مصوبات شد، بسترهای متناسب سازی در قانون بودجه فراهم شده است و در آخرین جلسه ای که با نمایندگان بازنشستگان داشتیم از ما خواستند تا موضوع حداکثر فاصله 10 درصدی بین حقوق بازنشستگان و شاغلان و متناسب سازی حقوق آنها به قانونی دائمی تبدیل گردد. از این رو قرار شد با تشکیل کارگروهی در زمانی بسیار کوتاه پیش نویس لایحه تدوین و به صورت دوفوریتی به مجلس ارائه گردد.

نوبخت اظهار داشت که در مجموع آنچه که برای سال 1399 برای بازنشستگان لشگری و کشوری پیش بینی نموده بودیم انجام شد. برای امسال نیز هیچ مسئله ای در این رابطه و تامین منابع اقتصادی آن وجود ندارد و برای آینده نیز به طور حتم لایحه ای برای تصویب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی و آن را ثبت خواهیم کرد.

ماجرای حواشی بازنشستگان تامین اجتماعی

وی در ادامه اشاره ای به جریان پیش آمده در اواخر سال گذشته و اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی داشت و شرح داد که بر اساس قانون بودجه 50 هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده بود که 32 هزار میلیارد تومان آن برای بازنشستگان تامین اجتماعی و 18 هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشگری و کشوری بود که ما در سازمان برنامه و بودجه از این مبلغ مربوط به بازنشستگان لشگری و کشوری به طور کامل استفاده کردیم و تاثیر آن محسوس بود اما در خصوص 32 هزار میلیارد تومان بازنشستگان تامین اجتماعی مسئولان مربوطه حدود 30 درصد را اختصاص دادند که در نتیجه بازنشستگان این بخش احساس کردند کمتر دریافت کردند.

90 هزار میلیارد برای بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما برای حل مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی در انتها سال گذشته 6000 میلیارد تومان در اختیار این سازمان قرار دادیم اضافه نمود: برای امسال به جای 32 هزار میلیارد تومان 90 هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی گفت: آنچه که برای ما مهم است این خواهد بود که وزارتخانه مربوطه بتواند منابع پیش بینی شده برای بازنشستگان تامین اجتماعی را به گونه ای توزیع کند که با رضایتمندی همراه باشد. از این رو به وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی پیشنهاد دادم که با دعوت از نمایندگان این بخش در خصوص توزیع منابع پیشنهادات را دریافت و اقدام کند.

رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای سال 1400 محاسبه می گردد

نوبخت در ادامه به جریان رتبه بندی فرهنگیان اشاره نمود و گفت که این لایحه نیز از قبل در دستور کار بوده و زمان ارائه لایحه بودجه امسال نیز پیش بینی های لازم انجام شده است. بنابراین نگرانی در این رابطه وجود ندارد و هر آنچه که لازم باشد، اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد که اجرای رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای سال 1400 خواهد بود و اگر با یکی دو ماه تاخیر نیز اعمال گردد، به طور حتم معوقات از ابتدای فروردین محاسبه و پرداخت خواهد شد.

رایزنی ها برای متناسب سازی حقوق وزارتخانه های بهداشت و علوم

رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره ای هم به موضوع متناسب سازی حقوق وزارت علوم داشت و گفت که از سال گذشته به درخواست مکرر کادر درمان و اعضای کادر اداری وزارت بهداشت امکان استفاده از فوق العاده های ویژه فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری فراهم شد اما با توجه به اینکه این پرداخت موجب تفاوت هایی در پرداخت های دانشگاه های وزارت علوم و همچنین علوم پزشکی شده بود لازم بود که متناسب سازی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: به هر حال افرادی که در شرایط یکسانی از جمله تسهیلات و رشته قرار دارند باید پرداختی های متناسب داشته باشند. بنابراین در قانون بودجه پیش بینی هایی جهت برطرف این اختلاف انجام شده است.

نوبخت همچنین اظهار کرد: طی جلسات اخیر با اعضای هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت به دنبال معین فرمولی جهت این متناسب سازی هستیم و در رابطه با آن اقدام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 990

به "پول متناسب سازی حقوق بازنشستگان، آماده است، رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای سال جاری محاسبه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول متناسب سازی حقوق بازنشستگان، آماده است، رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای سال جاری محاسبه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید