با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست های تحریم مالی مخالفیم

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه بیانیه مشترک رجب طیب اردوغان و سدیر جباروف رؤسای جمهور ترکیه و قرقیزستان به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را منتشر کرد.

با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست های تحریم مالی مخالفیم

در این بیانیه با اشاره به اینکه ترکیه اولین کشوری بود که پس از اعلام استقلال قرقیزستان این کشور را به رسمیت شناخت، آمده است: ترکیه و قرقیزستان اراده خود را برای تقویت بیشتر گفتمان و همکاری در چارچوب های چندجانبه و بعلاوه همکاری راهبردی دوجانبه به منظور بهبود توسعه پایدار، ثبات و رفاه هر دو کشور تایید می نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو کشور به صورت فعالانه ای به همکاری در زمینه های نظامی- فنی و امنیتی ادامه می دهند و در این راستا به عنصر مهم ثبات در منطقه تبدیل شده اند.

بیانیه مذکور می افزاید: فعالیت های میان پارلمانی و دیدارهای متقابل و منظم بین مجلس ملی ترکیه و مجلس قرقیزستان به بخش مهمی از روابط میان دو کشور تبدیل شده است. هر دو کشور از نقش هماهنگ نماینده مرکزی سازمان ملل در تضمین صلح، امنیت و توسعه پایدار و افزایش اثربخشی بیشتر این فعالیت ها حمایت می نمایند. ترکیه و قرقیزستان در رسیدگی به مسائل فوری جهانی و منطقه ای با رعایت اصل قانون اساسی، عملکرد فعال و موثری دارند. ترکیه و قرقیزستان با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست های تحریم مالی مخالف و از رویکردهای چندجانبه و جمعی برای رسیدگی به مسائل مهم جهانی و منطقه ای حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1411

به "با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست های تحریم مالی مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مداخله در امور داخلی کشورها و سیاست های تحریم مالی مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید