اقدام سناتورهای آمریکایی برای ممانعت از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

به گزارش ساری فان، گروهی از قانونگذاران آمریکایی از دو حزب این کشور اعلام نموده اند که با ایجاد وقفه در تأمین بودجه مانع اجرای طرح ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان خواهند شد.

اقدام سناتورهای آمریکایی برای ممانعت از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شش سناتور آمریکایی از جمله لیندسی گراهام از سناتور های پرنفوذ جمهوری خواه در مجلس سنا و مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا از اقدام خود برای جلوگیری از طرح دونالد ترامپ برای خروج نیرو های آمریکایی از آلمان خبر داده اند.

طبق گزارش دویچه وله، شش سناتور آمریکایی در نظر دارند با ارائه متمم در بودجه دفاعی این کشور، بودجه مدنظر برای جابجایی نظامیان آمریکایی از آلمان به دیگر کشورها را کاهش دهند.

این رسانه آلمانی معتقد است که این اقدام سناتورها تلاشی برای ممانعت از اقدام رئیس جمهور به منظور خروج نظامیان آمریکایی از آلمان است.

دویچه وله نوشت، ایجاد محدودیت در به کارگیری بودجه برای این منظور تا زمانی ادامه خواهد داشت تا اثبات گردد که خروج این نیرو ها از آلمان به ناتو، عملیات های نظامی آمریکا و یا خانواده های نظامیان آسیب نمی زند.

این اقدام همچنین ملزم می نماید که این تضمین به وجود آید که هزینه های مازاد برای استقرار دوباره این نیرو ها چشمگیر نباشد.

مارکو روبیو در این باره گفته: در زمانی که ایالات متحده و متحدان اروپایی ما باید دست به دست هم در مقابل نفوذ های بد خواستاره بایستند، به نفع امنیت ملی ما و همچنین به نفع متحدان و شرکای ما است که به حضور در آلمان ادامه دهند.

پیش از این میت رامنی، سناتور ایالت یوتا مدعی شده بود که خروج سربازان آمریکایی از آلمان هدیه ای به روسیه است. وی ادعا نموده بود که روسیه امنیت ملی آمریکا را تهدید و اتحاد ما با ناتو را تضعیف نموده است. وی همچنین گفته بود که این اقدام بهتر است آخرین گزینه ما باشد.

با اعلام این طرح از سوی ترامپ، بسیاری از مقامات آلمان به آن واکنش نشان داده و از آن انتقاد کردند. آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان ضمن انتقاد شدید از طرح خروج سربازان آمریکایی از آلمان گفته بود ناتو یک سازمان تجاری نیست و امنیت هم کالا نیست.

هایکو ماس نیز در واکنش به این طرح خروج با برداشتی احتیاط آمیز از رابطه پیچیده با آمریکا شکوه کرد. وی در این باره گفت: اگر بخشی از سربازان آمریکایی (از خاک آلمان) خارج شوند، ما به این موضوع توجه می کنیم. هایکو ماس در ادامه گفت: ما از چندین دهه همکاری با نیروهای مسلح ایالات متحده قدردانی می کنیم. این به نفع هر دو کشور است.

سی ام خرداد ماه نیز دموکرات های کنگره آمریکا طرحی را معرفی کردند تا طرح دونالد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان را متوقف نمایند.

این قانون گذاران آمریکایی نیز قصد داشتند این اقدام را با منع بودجه برای خروج نیرو های آمریکایی از اروپا بدون تأیید کنگره انجام دهند.

الیوت اِنگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و باب منندز سناتور دموکرات مجلس سنا، با معرفی این طرح نگرانی خود را در کنگره آمریکا از طرف دموکرات ها و همچنین از سوی بعضی جمهوری خواستار هوادار ترامپ درباره تصمیم وی برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان ابراز کردند.

هم اکنون 34 هزار نیروی نظامی آمریکا در آلمان مستقر هستند. با اجرای تصمیم جدید ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از آلمان، تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور به 25 هزار نفر می رسد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 461

به "اقدام سناتورهای آمریکایی برای ممانعت از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام سناتورهای آمریکایی برای ممانعت از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید