افزایش ناگهانی مرگ و میر بر اثر کرونا در برزیل

به گزارش ساری فان، افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کووید19 در برزیل باعث شد که این کشور در مدتی کوتاه پس از آمریکا در صندلی دومین کشور دنیا از لحاظ تعداد مبتلایان قرار گیرد.

افزایش ناگهانی مرگ و میر بر اثر کرونا در برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، برزیل روز آدینه (به وقت محلی) با اعلام 330 هزار و 890 مورد ابتلای قطعی به کووید19 از زمان شروع شیوع این ویروس، روسیه را پشت سر گذاشت و اکنون پس از آمریکا صندلی دومین کشور در دنیا از لحاظ شمار مبتلایان را دارد.

با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان در برزیل، این کشور روز آدینه با ثبت مرگ روزانه یکهزار و یک نفر، شمار مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا را در مجموع 21 هزار و 48 تن بیان کرد.

شرایط وخیم برزیل از لحاظ گسترش ویروس کرونا در حالی است که ژائیر بولسونارو رییس جمهوری راست گرای این کشور به دلیل نحوه مدیریت مقابله با این بیماری و مخالفت با قرنطینه به شدت تحت انتقاد و در معرض بحرانی سیاسی است.

از زمان شروع شیوع کرونا در برزیل، بولسونارو دو وزیر بهداشت را به دلیل اختلاف درباره قرنطینه و اصرار او برای استفاده از داروی تاییدنشده کلروکین و هیدروکسی کلروکین برکنار نموده است و پس از آن چندین مقام بلندپایه بهداشتی این کشور نیز استعفا نموده اند.

رییس جمهوری برزیل کرونا را با یک آنفلوانزای معمولی مقایسه نموده و با محکوم کردن تنش و هیجان پیرامون آن، از مردم خواسته است برای جلوگیری از سقوط مالی در این کشور به کسب و کار بازگردند.

مقام های ایالتی و محلی در عین حال از شهروندان خواسته اند در خانه بمانند و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

گزارش می گردد که ظرفیت پذیرش بیمارستان ها در چند منطقه از برزیل تکمیل شده است و در بعضی شهرها، اجساد جان باختگان در گورهای جمعی دفن می گردد.

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد شروع فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست.

حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای شروع فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.

احزاب دیگر برزیل از جمله جنبش سوسیالیسم، بعضی سازمان های مدنی و شماری از نهادهای حقوقی از این طرح استیضاح حمایت نموده اند.

برزیل این روزها شرایط کرونایی پیچیده ای را تجربه می نماید که می تواند این کشور را به سوی بحرانی تمام عیار سوق دهد. چند عامل از جمله رویکرد نامشخص رییس جمهوری، بی توجهی میلیون ها شهروند نسبت به قرنطینه خانگی و نظام بهداشتی و خدمات درمانی ناکارآمد، سبب نگرانی کارشناسان در خصوص آینده برزیل در دوران کرونا شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 328

به "افزایش ناگهانی مرگ و میر بر اثر کرونا در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ناگهانی مرگ و میر بر اثر کرونا در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید