افزایش احتمال بروز ناآرامی در آمریکا پس از انتخابات 3 نوامبر

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در آستانه انتخابات 3 نوامبر آمریکا، نگرانی ها در میان سیاستمداران و مقامات سابق و کنونی پیرامون احتمال آشوب و ناآرامی در سراسر ایالات متحده در پی اعلام نتیجه این انتخابات رو به برتری است.

افزایش احتمال بروز ناآرامی در آمریکا پس از انتخابات 3 نوامبر

مراکز پلیس که مدت هاست در پی رفتارهای تبعیض آمیزشان علیه اقلیت سیاه پوست و قتل چند نفر از سیاه پوستان در آمریکا، شاهد انزجار فزاینده علیه خود هستند، در حال آماده باش برای مقابله با ناآرامی هایی هستند که احتمالاً در پی اعلام نتیجه انتخابات در آمریکا رخ خواهد داد.

نیویورک احتمالاً یکی از مراکز عمده این اعتراضات خواهد بود و به همین دلیل فرمانده پلیس این ایالت چند روز قبل ضمن اذعان بر اینکه انتخابات اخیر جنجالی ترین انتخابات تاریخ آمریکا خواهد بود، بر آمادگی نیروهای امنیتی این ایالت برای مقابله با این شورش ها تأکید کرد.

دیوید براون فرمانده پلیس شیکاگو، که احتمالاً یکی از دیگر مراکز اعتراضات پساانتخاباتی خواهد بود، چند روز پیش در کنفرانسی خبری بر آمادگی همه جانبه نیروهای پلیس این منطقه تأکید و اذعان کرد که پلیس این شهر با سایر نهادها در زمینه آمادگی برای مقابله با این شورش ها همکاری داشته است.

او همچنین اضافه نمود که بسیاری از شهرها در حال برنامه ریزی برای این اتفاقات هستند.

جورج کولینا، فرمانده پلیس میشیگان، نیز از افزایش تعداد نیروهای امنیتی و پلیس برای کنترل شرایط پس از انتخابات اطلاع داد.

سخنگوی پلیس پیتزبورگ در پنسیلوانیا نیز از افزایش شیفت پلیس در هفته انتخابات از 8 به 12 ساعت اطلاع داد.

جرد ماپلس، رئیس دفتر وزارت امنیت داخلی آمریکا در نیوجرسی نیز گفت که فعالیت های معترضان در روز انتخابات به صورت آنلاین رصد خواهد شد.

در همین ماه جاری بود که پلیس از ربودن گرچ ویتمر فرمانده دموکرات ایالت میشیگان از سوی شبه نظامیان تندرو جلوگیری کرد.

علاوه بر خشم مردم از پلیس در پی رفتارهای تبعیض آمیز ماه های گذشته در آمریکا و نیز احتمال فزاینده درگیری بر سر نتایج انتخابات، رأی گیری روز سوم نوامبر در آمریکا در حالی انجام می گردد که ایالات متحده همزمان با بحران های دیگری از جمله تشدید دوقطبی سیاسی، تلاطم فزاینده بر سر تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا و نرخ بیکاری بالا روبرو است.

لازم به ذکر است که آمریکا در حالی به استقبال انتخابات 3 نوامبر می رود که هر دو نامزد این انتخابات، به ویژه دونالد ترامپ، با اطمینان زیادی از پیروزی خود در انتخابات سخن گفته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 696

به "افزایش احتمال بروز ناآرامی در آمریکا پس از انتخابات 3 نوامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش احتمال بروز ناآرامی در آمریکا پس از انتخابات 3 نوامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید