آلمان برای خروج نیروهایش از افغانستان از آمریکا پیروی می نماید

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنه گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD اعلام نمود که پس از تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از افغانستان در 11 سپتامبر، در جلسه امروزمان با حضور وزرای دفاع و امور خارجه در ناتو این موضوع را آنالیز خواهیم کرد.

آلمان برای خروج نیروهایش از افغانستان از آمریکا پیروی می نماید

وزیر دفاع آلمان در پاسخ به این سوال که آیا آلمان نیز نیروهای خود را به همراه آمریکا از افغانستان خارج خواهد نمود، گفت: ما همواره گفته ایم؛ ما با هم وارد شدیم، با هم خارج خواهیم شد. از این رو به نظرم امروز تصمیم مشابهی اتخاذ خواهیم کرد.

آنه گرت کرامپ-کارن باوئر در ادامه اضافه نمود: این بدان معنی است که ما باید برنامه های خود را در ناتو با برنامه های آمریکا هماهنگ کنیم.

این در حالیست که جو بایدن رییس جمهور آمریکا ساعاتی پیش گفت که کشورش به ارایه یاری به ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می دهد.

رییس جمهور آمریکا در سخنان امروز خود گفت: وقت آن است که طولانی ترین جنگ آمریکا در افغانستان را به اتمام برسانیم. آمریکا دیگر در عملیات های نظامی افغانستان شرکت نخواهد نمود؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و یاری به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند؛ اما پس از 2 دهه اشغالگری و تجاوز نتیجه ای جز افزایش ناامنی و خشونت در این کشور بر جای نمانده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1002

به "آلمان برای خروج نیروهایش از افغانستان از آمریکا پیروی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان برای خروج نیروهایش از افغانستان از آمریکا پیروی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید