شروع واکسیناسیون کرونا تا قبل از 22 بهمن

به گزارش ساری فان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شروع واکسیناسیون کرونا در کشور تا قبل از 22 بهمن اطلاع داد.

شروع واکسیناسیون کرونا تا قبل از 22 بهمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این مطلب را سعید نمکی در ارتباط زنده تلویزیونی بیان نمود و گفت: امیدوارم قبل از 22 بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه ها شروع کنیم. اما تا زمانی که مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی دهیم؛ چانه زنی های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، درباره واکسن کووکس سازمان جهانی بهداشت نیز قرار بر این بوده از فوریه توزیعش در کشورهای هدف از جمله کشور ما شروع گردد.

وزیر بهداشت همچنین از شروع آزمایش بالینی دومین واکسن کرونای ایرانی اطلاع داد و گفت: این واکسن اجازه آزمایش بالینی گرفته و هفته آینده از شروع نخستین مرحله آزمایش بالینی این واکسن کرونا در موسسه سرم سازی رازی رونمایی خواهیم کرد.

نمکی درباره واکسن کرونا فراوری مشترک ایران و کوبا نیز شرح داد و گفت: این مجموعه که با انتقال دانش فنی در کوبا و در انستیتو پاستور در حال اجرا است، مرحله دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا طی می نماید و مرحله سوم را در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و با نام پاستور در کشور شروع می کنیم که امیدواریم مصرف این واکسن فراوری مشترک را در اواسط بهار داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 862

به "شروع واکسیناسیون کرونا تا قبل از 22 بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون کرونا تا قبل از 22 بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید