واکسن کرونا سبد بهداشت جهانی ظرف روز های آینده وارد کشور می گردد

به گزارش ساری فان، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن کرونا خریداری شده از سبد سازمان بهداشت جهانی ظرف روز های آینده وارد کشور می گردد.

واکسن کرونا سبد بهداشت جهانی ظرف روز های آینده وارد کشور می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران محمد مهدی گویا در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه که بعد از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: در سبد بهداشت دنیای از سه کمپانی مختلف واکسن کرونا خریداری شده که واکسن این کمپانی ها جز معتبرترین واکسن های حال حاضر دنیا بوده و دارای تاییدیه سازمان بهداشت دنیای هستند.

وی اضافه کرد: حداقل 16 میلیون دُز ضواکسن ظرف سه هفته آینده از سبد بهداشت دنیای دریافت می کنیم و علاوه بر واردات، فراوری واکسن داخلی را تا اواخر بهار سال آینده خواهیم داشت.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا به امروز از سه راستا فراوری داخل، خرید از سبد سازمان بهداشت دنیای و ساخت واکسن با همکاری دیگر کشور ها برای تأمین واکسن اقدام شده که اصلی ترین و مهمترین این راستا ها به دلیل مقوله امنیت سلامت و امنیت ملی فراوری داخلی است.

گویا اضافه کرد: هشت شرکت فراوری کننده واکسن داخلی که بزرگترین آن ها انستیتو رازی است در رابطه با واکسن کرونا تحقیقاتی را شروع نموده و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته اند، هم اکنون بعضی از این تحقیقات در مرحله بالینی واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه بعضی از این تحقیقات و آزمایشات بالینی فراتر از انتظار ها بود، گفت: واکسن فراوری شده این شرکت ها تا اواخر بهار و یا اوایل تابستان سال آینده در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

گویا به ساخت واکسن با همکاری چند کمپانی دیگر کشور ها از جمله روسیه، کوبا، چین و هندوستان اشاره نمود و اضافه کرد: با این کمپانی ها برای فراوری مشترک واکسن تبادلات علمی و مذاکراتی صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع خرید واکسن کرونا از روسیه اشاره نمود و گفت: این واکسن یکی از واکسن های مطمئن در دنیا است که نتایج آن اثربخشی 91.6 درصد را نشان می دهد، شب گذشته سازمان بهداشت دنیای و بزرگترین مجله پزشکی دنیا آخرین مقاله این واکسن روسی را منتشر کردند.

گویا با بیان اینکه ناظر منطقه غرب کشور شامل استان های همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه است، تاکید نمود: منطقه غرب در شاخص های مختلفی که مورد آنالیز قرار گرفته پایین ترین میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 891

به "واکسن کرونا سبد بهداشت جهانی ظرف روز های آینده وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا سبد بهداشت جهانی ظرف روز های آینده وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید