یک تیر و دو نشان کارآفرینی ، سخت گیری بیجای دولت در برخورد با فراوری کنندگان داخلی

به گزارش ساری فان، ظهیر امامی گفت: احتیاج به ایجاد و حمایت از مشاغل نوپا و به روز مطابق با احتیاجمندی های بازار داخلی و خارجی مهمترین راه خروج کشور از رکود مالی فعلی به شمار می رود.

یک تیر و دو نشان کارآفرینی ، سخت گیری بیجای دولت در برخورد با فراوری کنندگان داخلی

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار یک اقدام اقتصادی است که عامل آن با ایده ای جدید، متفاوت و تازه و با پذیرش خطرات احتاقتصادی سرمایه اقتصادی و فکری خود را به میان می آورد.

تصمیم به اجرای طرح های کارآفرینی و اشتغال مستلزم برنامه ای منظم و البته بر اساس تکنولوژی روز است و فرد کارآفرین باید برای حفظ و بهبود صندلی شغلی که به وجود آورده است تمام کوشش خود را به کار بگیرد.

در حالی که کشور ما طی سال های اخیر با رکود اقتصادی گسترده ای روبرو بوده و تحریم های ظالمانه و ناعادلانه آمریکا هم فشار اقتصادی را مضاعف نموده است، احتیاج به ایجاد مشاغل کوچک و البته درآمدزا و مولد به خوبی حس می گردد.

کارآفرینی تنها در ایجاد اشتغال خلاصه نمی گردد و بروز و ظهور ایده ها و خلاقیت های نو و جدید و همچنین توسعه رفاه عمومی جامعه از بهترین تعریف های کارآفرینی محسوب می شوند و افراد کارآفرین علاوه بر توسعه تکنولوژی به افزایش ثروت جامعه و رشد و توسعه آن یاری عظیمی می نمایند.

عدم همراهی دولت با کارآفرینان!

علیرضا ظهیر امامی کارآفرین و مدیر عامل شرکت های فراوری نماینده مخازن فایبرگلاس و تجهیزات پیچیده انواع اتصالات کامپوزیتی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: ورود بنده به عرصه کارآفرینی و اشتغال به صورت مشارکتی با اعضای خانواده و نزدیکانم بود و سهام اولیه مورد احتیاج را هم با همراهی یکدیگر فراهم کردیم.

وی اضافه نمود: ما به مرور کار خود را توسعه دادیم و در حال حاضر در کل گروه صنعتی، بیش از 3000 نفر مشغول به کار شده اند و از این طریق کسب درآمد می نمایند.

ظهیر امامی تاکید نمود: با توجه به ایده افراد و تخصص و سرمایه ای که برای ورود به عرصه کارآفرینی و ایجاد مشاغل نوپا در نظر گرفته اند، کار آفرینی در شرایط فعلی که بسیاری از شرکت ها به لحاظ اقتصادی دچار رکود شده اند، باید با دقت نظر بیشتری انجام گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: مشتریان اجناس فراوریی ما را مجتمع های عظیم صنعتی، پتروشیمی ها و نیروگاه ها شامل می شوند و متأسفانه از ابتدای سال تا کنون شرایط سفارش مجموعه های فوق تا حد زیادی کاهش پیدا نموده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: متاسفانه دولت با کارآفرینان و فراوری نمایندگان واقعی همراهی لازم را ندارد و علی رغم اینکه مواد اولیه و ابزار مورد احتیاج مشاغلی، چون شغل فعلی ما باید از خارج از کشور وارد گردد، هیچ گونه ارز دولتی به ما تعلق نمی گیرد.

سخت گیری بیجای دولت در برخورد با فراوری نمایندگان داخلی

ظهیر امامی همچنین یادآور شد: عدم اختصاص ارز دولتی به مشاغل حوزه کارآفرینی ما در کنار قوانین پیچیده و سخت گیری هایی که دولت وضع می نماید، کار را برای فراوری نمایندگان واقعی که به دور از هر گونه حاشیه ای کوشش می نمایند سخت نموده است.

وی برخورد فعلی مسئولان دولتی در برخورد با رانت و فساد های اقتصادی مرتبط با آن در حوزه مشاغل مختلف را در مقایسه با نحوه رفتار با فراوری نمایندگان واقعی را برخوردی دور از انصاف برشمرد و گفت: با ساده ترین نظارت ها میتوان جلوی تخلفات عواملی که به دروغ خود را فراوری نماینده معرفی می نمایند را گرفت و فعالیت نمادین آن ها را متوقف کرد.

این کارآفرین اشاره نمود: فراوری نمایندگان واقعی پس از گذشت سال ها شناخته شده هستند و فعالیت و کار و فراوری آن ها، با ساده ترین نظارت ها قابل رصد و کنترل است و متاسفانه مسئولان دولت دقت نظر کافی را در شناسایی و حمایت از آن ها لحاظ نمی نمایند.

ظهیر امامی گفت: شرایط اقتصادی پیچیده و سخت است، حتی در شرایط فعلی نیز امکان به راه انداختن کسب و کار های نوپا و جدید وجود دارد.

وی تاکید نمود: ایده پردازی نو در فرآوری محصولات مختلف و خدمت رسانی و راه اندازی مدیریت کسب و کار و پرهیز از اهمیت بالایی برخوردار است و ورود به عرصه های تکراری، از جمله مواردی است که کارآفرینان تازه کار مد نظر قرار بدهند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توضیح داد: بر حسب سرمایه ای که افراد کارآفرین در اختیار دارند و همچنین احتیاج بازار های داخلی و همچنین بازار های کسب و کار جهانی افراد باید با بهره مندی از تجربه کارآفرینان حاذق و با تجربه، کسب و کار جدید خود را راه بیندازند.

ظهیر امامی افزود: سخت گیری های بخش های مختلف دولتی در نظارت و رسیدگی به امورات کارآفرینان و فراورینمایندگان داخلی و عدم ارائه تسهیلات اقتصادی و اعتباری ارزان قیمت، ادامه کار را برای کارآفرینان و فراورینمایندگان واقعی داخلی مشکل می نماید.

چوب لای چرخ کارآفرین ها نگذارید!

وی همچنین یادآور شد: استخدام و به کارگیری افراد در مجموعه هایی که کارآفرینان چرخ اشتغال و فراوری را به راه انداخته اند منجر به کاهش آمار شده و انواع جرائم و بزهکاری که در نتیجه بیکاری به وجود می آیند را متوقف خواهد نمود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توضیح داد: مسئولان برای افزایش و گسترش کار آفرینی افراد باید حجم بروکراسی ها را کم کند و از قرار دادن چوب لای چرخ کارآفرین ها خودداری نمایند.

ظهیر امامی افزود: افراد کارآفرین نباید توقع داشته باشند که کسب و کاری که آغاز می نمایند همیشه بی عیب و نقص و به دور از ایراد باشد و کوشش آن ها در گذر زمان به موفقیت و توسعه کاری آن ها منجر خواهد شد.

کار آفرینان شخصیتی مستقل و البته مشارکت گرا در برنامه های جمعی و گروهی دارند و باور پذیری آن ها نسبت به انجام بسیاری از کار ها به صورت گروهی بیشتر است و ایده های کوچک و عظیم خود را ثبت و با مشورت دریافت از افراد ثاحب نظر و کارشناس ریسک اجتماعی موجود را پذیرفته و کار خود را آغاز می نمایند.

نقش کارآفرینان در رونق اقتصادی و بهبود شرایط سخت معیشتی مردم و همچنین برطرف معضل بیکاری و کاهش تورم نقشی حیاتی و مهم است و ایجاد فضایی مناسب جهت بارور شدن کوشش کارآفرینان از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر مسئولان دولتی قرار بگیرد.

کارآفرینان به عنوان نیروی محرکه اصلی در اقتصاد کشور و نقش آن ها در توسعه اقتصاد باید از حمایت های لازم برخوردار شوند و بها دادن به این گروه یعنی سرمایه گذاری بلند مدت در سرمایه های ظاهرا کوچکی که پس از بارور شدن ثروتی انبوه و قابل توجه را به وجود می آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 737

به "یک تیر و دو نشان کارآفرینی ، سخت گیری بیجای دولت در برخورد با فراوری کنندگان داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تیر و دو نشان کارآفرینی ، سخت گیری بیجای دولت در برخورد با فراوری کنندگان داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید