پروازهای نوروز لغو نشده است، پیش فروش بلیت نوروزی برای هواپیما نداریم

به گزارش ساری فان، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: فعلا برنامه ای برای لغو سفرهای نوروزی نداریم و در این بخش تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

پروازهای نوروز لغو نشده است، پیش فروش بلیت نوروزی برای هواپیما نداریم

خبرنگاران: محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه به هیچ عنوان تا به امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با لغو سفرهای نوروزی مطلبی به ما اعلام ننموده است، گفت: سفرهای نوروزی به وسیله هواپیما تا به امروز لغو نشده و ما هیچ برنامه ای هم در این رابطه نداریم.

او ادامه داد: در صورتی که شرایط هر یک از استان های کشور همانند استان خوزستان در رابطه با شیوع ویروس کرونا ویژه و قرمز گردد ممکن است طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات خاصی برای آن استان گرفته گردد.

ذیبخش شرح داد: ممکن است پرواز برای استان هایی که شرایط ویژه پیدا می نمایند کاهش یابد و یا لغو گردد که در این خصوص ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: هم اکنون استان خوزستان در رابطه با ویروس کرونا در شرایط حاضر قرار گرفته است بنابراین تصمیمات خاصی از جمله همراه داشتن تست منفی کرونا و همچنین کاهش پروازها را اتخاذ نموده ایم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان هواپیمایی برنامه خاصی برای پروازهای نوروز 1400 دارد، گفت: طرح سفرهای نوروزی مانند سال های گذشته اجرا نمی گردد اما ناوگان حمل و نقل عمومی آمادگی لازم را برای انجام سفرهای ضروری خواهند داشت و برنامه ریزی ها هم در راستای انجام سفرهای ضروری انجام شده است.

ذیبخش یادآور شد: در سال های گذشته یک ماه پیش از عید امکان پیش خرید بلیت وجود داشت اما سال جاری پرواز فوق العاده یا ناوگان ویژه ای برای پاسخگویی به سفرهای نوروزی نخواهیم داشت و فقط سفرهای برنامه ای انجام می گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی شرح داد: هم اکنون ممنوعیتی برای خرید و فروش بلیت نوروزی وجود ندارد و مانند سایر ایام سال، متقاضیان می توانند نسبت به تهیه انواع بلیت البته پس از استعلام گیری از شرایط سلامت شان، اقدام نمایند.

او یادآور شد: در سال های گذشته به ویژه ایام نوروز، ظرفیت ناوگان را افزایش می دادیم اما سال جاری تنها سفرهای برنامه ای انجام می گردد.

ذیبخش همچنین با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی در صورت لغو (کنسل شدن)، بلیت هواپیما تمامی مبلغ بلیت را عودت خواهند داد، گفت: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا استانی را جزو استان های دارای محدودیت تردد اعلام کند مانند استان خوزستان، شرکت های هواپیمایی به جهت ترغیب شهروندان بابت سفر نکردن به این مناطق بدون کسر وجهی مبلغ بلیت را استرداد خواهند کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید نمود: مرجع اعلام این موضوعات سازمان هواپیمایی کشوری است که تصمیمات آن ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته است و همیشه ابلاغ می گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در سرانجام توضیح داد: در خصوص استان خوزستان که شرایط ویژه ای برای آن اعلام شده، هزینه بلیت های کنسل شده پرداخت می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 923

به "پروازهای نوروز لغو نشده است، پیش فروش بلیت نوروزی برای هواپیما نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای نوروز لغو نشده است، پیش فروش بلیت نوروزی برای هواپیما نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید