فعالیت دوباره پایانه های مسافری در کرمانشاه

به گزارش ساری فان، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کرمانشاه گفت: همه پایانه های مسافری استان به فعالیت خود برگشته اند، اما تعداد مسافر در پایانه ها اندک است.

فعالیت دوباره پایانه های مسافری در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فریبرز کرمی افزود: با عادی شدن تردد بین شهرها شرایط فعالیت پایانه های مسافربری استان کرمانشاه نیز به فرایند عادی خود برگشته و 16 پایانه عمومی و سه پایانه خصوصی در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی افزود: ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری استان شامل 196 دستگاه اتوبوس، 908 دستگاه مینی بوس و 866 دستگاه سواری نیز هم اکنون فعال است، البته به دلیل شیوع بیماری کرونا تردد به مقاصد پرخطر کمتر انجام می شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه، برای جلوگیری از مراجعات غیرضروری و کاهش ازدحام، فروش بلیط نیز کاملاً به صورت اینترنتی انجام می شود.

کرمی درباره شرایط استقبال مردم از سفرهای برون شهری نیز اعلام کرد: به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا، تقاضا برای سفر با ناوگان حمل ونقل عمومی همچنان پایین است، بااین وجود تمام موازین بهداشتی و ضدعفونی در این ناوگان انجام می شود تا مسئله ای برای سلامت مردم رخ ندهد.

وی از کاهش قابل توجه جابه جایی مسافران توسط ناوگان حمل ونقل برون شهری در ایام نوروز هم خبر داد و تأکید کرد: نوروز امسال 58 هزار و 553 نفر توسط ناوگان حمل ونقل برون شهری استان جابجا شدند که نسبت به سال قبل کاهش 66 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه تعداد سفرهای انجام شده در نوروز امسال را نیز 7 هزار و 705 مورد گفت و گفت: در این بخش نیز کاهش 57 درصد تعداد سفرها را شاهد بودیم.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 8 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

ناوگان حمل ونقل بین شهری استان کرمانشاه 300 دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه سواری و 700 دستگاه مینی بوس دارد که زیر نظر 75 شرکت خصوصی فعالیت می کنند.

همچنین سه شرکت در بخش ترانزیت و نیز 85 شرکت در بخش بار در استان کرمانشاه فعال هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 362

به "فعالیت دوباره پایانه های مسافری در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت دوباره پایانه های مسافری در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید