هزاران کارگر معدن در چین تظاهرات کردند

به گزارش ساری فان، کارکنان خشمگین یک معدن در شمال شرق چین با درخواست انتها دادن به کاهش و عدم پرداخت دستمزدشان به خیابان ها آمدند.

هزاران کارگر معدن در چین تظاهرات کردند

با هزینه تور به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران؛ هزاران نفر از کارگران معدن زغال سنگ در چین به دلیل آنچه عدم پرداخت دستمزد کارگران عنوان شده است، راهپیمایی کردند.

براساس گزارش ایندیپندنت، کارکنان خشمگین یک معدن در شمال شرق چین با درخواست انتها دادن به کاهش و عدم پرداخت دستمزدشان به خیابان ها آمدند.

طبق این گزارش، هزاران نفر از کارگران این معدن تعطیلات آخر هفته را در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان راهپیمایی کردند.

این کشور با افزایش بیکاری به دلیل مازاد فراوری در ظرفیت صنایع سنگین خود روبرو است.

کارکنان معترض معدن شوانگیشن(Shuangyashan) متعلق به گروه لانگمای(Longmay) هستند.

با توجه به عکس ارسال شده در رسانه های اجتماعی در حین راهپیمایی آنها بنرهایی حمل می کردند که روی آن ها نوشته شده بود:ما می خواهیم زندگی کنیم، ما می خواهیم غذا بخوریم.

دولت در کوشش است تا میزان مازادی را که در مشاغل فشرده مانند صنعت زغال سنگ و فولاد وجود دارد کاهش دهد؛ اما این موضوع ترسی را در این کشور برانگیخته که ممکن است این کشور با فشار شدید ناشی از بیکاری جدیدی بعد از اتفاقی که در سال1990 با آن روبرو شد، روبرو گردد.

بر اساس گزارش رسانه های محلی کارگران مدعی هستند که آنها به دلیل عدم پرداخت دستمزدشان بدهکار شده اند و بعضی از این موضوع عصبانی هستند که حقوقشان از 1000 یوآن به 800 یوآن(123.19 دلار) کاهش یافته است.

یک شاهد عینی که از ترس مقامات نخواست نامش فاش گردد در این رابطه گفت:هزاران نفر از مردم اعتراض نموده و نیروهای پلیس جمعیت را پراکنده نموده اند.

بیانیه ای شنبه شب در وب سایت دولتی هیلونگ جیانگ منتشر شد که در آن نوشته شده بود که بعضی از کارکنان دستمزدشان را دریافت ننموده اند؛ اما بیانیه به تظاهرات اخیر اشاره ای ننموده است.

منابع محلی به رویترز گفته اند که انتظار می رود چین طی دو یا سه سال آینده، 5 تا 6 میلیون کارمند دولتی را در کوشش برای محدود کردن ظرفیت صنعت و آلودگی اخراج کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 112

به "هزاران کارگر معدن در چین تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران کارگر معدن در چین تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید