نیم نگاهی به تعدادی از تجهیزات ارتش کره شمالی

به گزارش ساری فان، بزرگترین بخش ارتش کره شمالی را نیروی زمینی تشکیل می دهد؛ جایی که 1.2 میلیون نفر پرسنل و تعداد بیشماری غیر نظامی آماده به خدمت، در آن به فعالیت می پردازند.

نیم نگاهی به تعدادی از تجهیزات ارتش کره شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، کره شمالی یکی از عجیب ترین و مرموز ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. این سرزمین سیاست های پیچیده ای در پیش گرفته که باعث می گردد مردم این کشور هرچه بیشتر از جامعه دنیای فاصله بگیرند. اصلی ترین علت این مسئله، بدون شک کیم جونگ اون رهبر افراطی کره شمالی است. وی تنها به مسائل دفاعی و نظامی اهمیت می دهد و همیشه با استفاده از قدرت هسته ای و سلاح های خود، همسایگان خود را تهدید می نماید.

کیم جونگ اون پا را از این هم فراتر گذاشته و حتی کشور آمریکا را نیز به جنگ هسته ای تهدید کرده است. اما سوال اینجاست که این گونه اظهار نظر ها تا چه حد به واقعیت نزدیک هستند و آیا کره شمالی به راستی یک قدرت نظامی است و یا تنها ادعای آن را دارد؟

تصاویری که درادامه خواهید دید، بخشی از جنگ افزار ها و سلاح های این کشور را به شما نشان خواهند داد. پیشنهاد می دهیم آن ها را مشاهده کنید و سپس به پرسش بالا پاسخ دهید.

بزرگترین بخش ارتش کره شمالی را نیروی زمینی تشکیل می دهد؛ جایی که 1.2 میلیون نفر پرسنل و تعداد بیشماری غیر نظامی آماده به خدمت، در آن به فعالیت می پردازند.

با وجود تعداد زیاد، نیروهای زمینی از اسلحه های قدیمی مربوط به دوران شوروی که بیشتر آن ها ساخت همین کشور و یا چین هستند، استفاده می نمایند.

نیروی هوایی جنگنده هایی نیمه مدرن مانند MiG-29 در اختیار دارد. بیشتر آن ها در سال های بعد از اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده اند. در این نیرو بیشتر هواپیماهای دو باله و با ظرفیت پایین مشاهده می گردد.

نیروی هوایی کره جنوبی می تواند به راحتی هواپیما های کره شمالی را پشت سر بگذارد. قدرت ارتش این کشور در جای دیگری جمع شده است.

یکی از قدرتمند ترین و تهدید آمیز ترین بخش های ارتش کره شمالی، توپخانه های مرسوم آن است که در آن هزاران اسلحه 170 میلیمتری آماده شلیک به سرزمین های دیگر هستند.

بعضی از سامانه ها مانند موشک اندازهای 240 میلیمتری که در اختیار ارتش کره شمالی قرار گرفته، حتی می توانند سئول پایتخت کره جنوبی را هدف قرار دهند.

البته آن ها در مقایسه با اسلحه های ثابتی که برای هدف قرار دادن جزایر کره جنوبی در نظر گرفته شده اند (در صورت ایجاد درگیری)، بسیار کوچک هستند.

زیردریایی های کره شمالی علی رغم قدیمی بودن و نداشتن پیچیدگی، یکی از بزرگترین نیروهای دنیا را تشکیل داده اند. یکی از آن ها در سال 2010 کشتی مربوط به کره جنوبی را غرق نمود و 46 نفر را به کام مرگ فرستاد.

نیروی دریایی کره شمالی کوچک ترین بخش ارتش این کشور را تشکیل می دهد. بر اساس اعلام پنتاگون، قسمت غیر دریایی آن نیز قدیمی و تشکیل شده از گشت های کوچک گزارش شده است.

سامانه پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی به نام اونها را مشاهده می کنید. این سیستم در دسامبر سال 2012 و ژانویه سال جاری آزمایش ها را با موفقیت پشت سر گذاشت.

با وجود قدیمی بودن جنگ افزار ها، کره شمالی از ماشین های زرهی نیز استفاده می نماید. بیشتر آن ها کپی برداری از روی مدل های سابق شوروی و چین هستند.

کره شمالی علاوه بر در اختیار داشتن موشک های دور برد، مدل برد کوتاه هواسونگ را نیز در اختیار دارد و می تواند از طریق آن ژاپن را هدف قرار دهد.

تانک های جنگی قدیمی و 20 ساله پوک پانگ، یکی از پیشرفته ترین ابزارهایی هستند که نیروی زمینی کشور کیم جونگ اون توسعه داده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 779

به "نیم نگاهی به تعدادی از تجهیزات ارتش کره شمالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نیم نگاهی به تعدادی از تجهیزات ارتش کره شمالی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیم نگاهی به تعدادی از تجهیزات ارتش کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید