نخستین استاندارد شرکتی ساخت محصولات غیر اصلی در منطقه ها نفتخیز جنوب تدوین شد

به گزارش ساری فان، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس اداره مهندسی استانداردهای شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب از تدوین استاندارد ساخت محصولات غیر اصلی- ماشین آلات فرآیندی برای نخستین بار از سوی این شرکت اطلاع داد.

نخستین استاندارد شرکتی ساخت محصولات غیر اصلی در منطقه ها نفتخیز جنوب تدوین شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از اهواز، مهندس سیدابوالقاسم شایسته امین زاده گفت: استاندارد ساخت محصولات غیر اصلی- ماشین آلات فرآیندی (محصولات مکانیکی) اولین بار از سوی معاونت خدمات مهندسی تعمیرات مدیریت فراوری این شرکت، اعلام احتیاج و پیشنهاد شد و به وسیله کمیته فرعی ساخت محصولات غیراصلی زیر نظر کمیته تخصصی استانداردهای ماشین آلات فرآیندی تدوین شده است.

وی گفت: این استاندارد الزاماتی را برای یکسان­سازی فرآیندها و فعالیت های مهندسی معکوس جهت ساخت و جایگزینی محصولات اصلی با محصولات غیر اصلی، شامل قطعات و مجموعه­های یدکی و تجهیزات جانبی مکانیکی متعلق به ماشین آلات فرآیندی در سطح شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب، ارائه می­دهد.

مهندس شایسته امین زاده اضافه نمود: در این استاندارد کوشش شده است تا فرآیندها و فعالیت های مهندسی معکوس و الزامات با اهمیت مرتبط با کارآیی، طول عمر، ایمنی، قابلیت اطمینان و حفظ کیفیت مورد توجه و استانداردسازی قرار گیرد. بر این اساس، ضروری بود کنندگان همه ذینفعان در فرآیند تدوین استاندارد مشارکت کنند و استانداردی تدوین شود که مورد پذیرش کارفرما (شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب) و قابل اجراء به وسیله پیمانکاران (سازندگان داخلی) باشد.

وی ادامه داد: الزامات این استاندارد با اجماع نظر و بر اساس دانش و تجربه کارشناسان شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب و جمعی از کنندگان سازندگان داخلی تهیه شده است و می تواند منجر به افزایش استانداردسازی در فراوریات سازندگان داخلی، توانمندسازی ایشان و تقویت فضای رقابتی برای نزدیک شدن به کیفیت مطلوب و پایدار شود.

رئیس اداره مهندسی استانداردهای شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب گفت: این استاندارد در حال حاضر به صورت آزمایشی برای مدت شش ماه به وسیله رئیس شورای استانداردهای این شرکت ابلاغ شده که پس از انتها مدت مذکور، بازخوردهای دریافتی از ذینفعان آنالیز و در ویرایش تازه اعمال خواهند شد.

مهندس شایسته امین زاده درباره ضرورت تدوین چنین استانداردی شرح داد: در سال های اخیر، در فرآیند تعمیر و نگهداری ماشین آلات فرآیندی که به علت بد عهدی ها و تحریم ها، آسیب جدی دیده­ است، موضوع جایگزینی قطعات یدکی فراوری سازندگان اصلی ماشین آلات فرآیندی (OEM) با قطعاتی که به وسیله سازندگان داخلی فراوری شده اند، به منظور ترمیم و تکمیل مجدد زنجیره­ تامین احتیاجمندی های صنعت معظم نفت و گاز کشور، مورد توجه خاصی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: از سوی دیگر، سیاست های ابلاغی در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهداف عالیه وزارت نفت در مورد توانمندسازی و حمایت از سازندگان داخلی و توسعه استفاده از محصولات ایشان، تدوین استاندارد به منظور سامان دهی و یکسان سازی فرآیندهای مرتبط با ارزیابی کارآیی و حفظ کیفیت محصول با توجه به معیارهای مورد پذیرش کارفرما را بیش از پیش، ضروری می نمود.

رئیس اداره مهندسی استانداردهای شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب در انتها از کارشناسانی که در تدوین این استاندارد همکاری داشته اند به ویژه جناب آقای مهندس امید عسکری که بار اصلی و راهنمایی تیم تدوین استاندارد را به عهده داشتند، تشکر کرد.

انتها پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1320

به "نخستین استاندارد شرکتی ساخت محصولات غیر اصلی در منطقه ها نفتخیز جنوب تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین استاندارد شرکتی ساخت محصولات غیر اصلی در منطقه ها نفتخیز جنوب تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید