تور ارزان ایتالیا: مونیکا ویتی درگذشت؛ خداحافظ زیبای ایتالیایی

به گزارش ساری فان، مونیکا ویتی بازیگر سرشناس ایتالیایی که او را بیشتر به خاطر نقش آفرینی هایش در فیلم های میکل آنجلو آنتونیونی به یاد می آوریم، ساعاتی قبل درگذشت.

تور ارزان ایتالیا: مونیکا ویتی درگذشت؛ خداحافظ زیبای ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

طی ماه های اخیر بازیگران و هنرمندان سرشناس بسیاری درگذشته اند و نسل طلایی سینماگران دهه 1960 میلادی در حال ترک کردن ما هستند؛ بازیگران، کارگردان ها و فیلم نامه نویسان سرشناسی از سراسر دنیا که بخشی از خاطران خوب سینمایی ما را رقم زده اند. پس از سیدنی پوآتیه و ژان-پل بلموندو حالا مونیکا ویتی بازیگر برنده جایزه شیر طلایی ونیز هم در سن 90 سالگی درگذشت.

پیروزیت های هنری و بین المللی ویتی در سال 1960 و با فیلم ماجرا شروع شد و او به خاطر نقش آفرینی جالب توجه اش به نامزدی جایزه بفتا رسید و به وسیله منتقدان و سینمادوستان ایتالیایی بسیار تحسین شد. مونیکا ویتی تا اواخر دهه 1960 در چند نمونه از فیلم های پیروز میکل آنجلو آنتونیونی از جمله کسوف و صحرای سرخ ایفای نقش کرد و از آن بیشتر به سمت بازی در فیلم های کمدی روی آورد و با کارگردان های خوش آوازاه ای همانند ماریو مونیچلی و میکلوش یانچو همکاری کرد. او در سال های پایانی فعالیت هنری اش در فیلم شبح آزادی لوئیس بونوئل هم حضور پیدا کرد تا علاوه بر کارگردان های ایتالیایی با سایر فیلم سازان مطرح اروپایی نیز همکاری کند.

در دهه 1990، سرگذشت مونیکا ویتی با عنوان تختی مانند گل رز به یکی از پرفروش ترین کتاب ها تبدیل شد و حتی به متون درسی مدارس و دانشگاه های ایتالیا هم راه یافت! ویتی پیروز به کسب پنج جایزه دیوید دی دوناتلو برای برترین بازیگر زن، هفت جایزه گلدن گلوب ایتالیا برای برترین بازیگر زن، یک جایزه گلدن گلوب ایتالیا برای دستاورد هنری و یک جایزه شیر طلای جشنواره فیلم ونیز برای دستاورد هنری شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1399

به "تور ارزان ایتالیا: مونیکا ویتی درگذشت؛ خداحافظ زیبای ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: مونیکا ویتی درگذشت؛ خداحافظ زیبای ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید