تور بمبئی: معرفی برترین شهرهای هند برای تحصیل

به گزارش ساری فان، برترین شهرهای هند برای تحصیل

آیا تا به حال زیاد به تحصیل در هند فکر نموده اید؟ اگر جوابتان به این سوال بله است پس این نوشتار خبرنگاران را تا پایان بخوانید چرا که در آن ما به شما 5 مورد از برترین شهرهای هند برای تحصیل را معرفی نموده ایم. این شهرها بر اساس رتبه بندی ای که در سال 2015 صورت گرفته است، رتبه های بالایی را از بین دیگر دانشگاه های آسیا به دست آورده اند.

تور بمبئی: معرفی برترین شهرهای هند برای تحصیل

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

  • کانپور

این شهر که در استان اوتار پرادش در شمال کشور هند واقع شده است، یکی از قدیمی ترین شهرهای مهم و صنعتی کشور هند هم هست. این شهر هنوز هم به مانند گذشته به خاطر دباغ خانه های بسیار زیادش شناخته شده است به طوری که به آن لقب شهر چرم جهان را داده اند. در بحبوحه صنعتی شدن شهر بود که نام و آوازه آن بیشتر پیچیده شد و کانپور به عنوان یکی از شهرهای مدرن و مجذوب نماینده هم در بین گردشگر ها و در بین مردم هند شناخته شد.

کانپور بین دو رودخانه اصلی هند یعنی رود بسیار مهم گنگ به شمال و رود پاندو در جنوب قرار گرفته است. رود گنگ برای جمعیت 940 میلیون نفری مذهبی که در هند وجود دارد بسیار مهم و مقدس است و از طرف دیگر هم از نظر استراتژیکی بسیار پر اهمیت است چرا که بسیاری از مرکز های استانی مهم در انشعابات این رود واقع شده اند. آب و هوای این منطقه به گونه ای است که تابستان ها و زمستان های آن بسیار احساس می شود در صورتی که ماه های دیگر کمتر به چشم می آیند.

اما حالا برویم سراغ این موضوع که چرا کانپور به یکی از برترین شهرهای هند برای تحصیل تبدیل شده است، اگر دنبال ادامه تحصیل در کشور هند هستید باید بدانید که دانشگاه های زیادی در کانپور وجود دارند که Indian Institute of Kanpur (IITK) مهم ترین آن ها است و در رتبه بندی ای که در سال 2015 اجرا شده است رتبه چهارم را به دست آورد. این دانشگاه در سال 1959 تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین موسسات تکنولوژی در هند است.

  • بمبئی

بمئبی دوست داشتنی، شهری که شلوغ ترین شهر کشور هند است و محل زندگی 18.4 میلیون نفر! شهری که پر از جاذبه های مختلف است و البته دانشگاه های زیادی را هم در خود جای داده است که از بین آن ها می توان به Indian Institute of Technology Bombay (IIT Bombay) اشاره نمود که توانسته در رتبه بندی، رنک سوم دانشگاه های هند را به دست بیاورد.

داستان بمبئی از هفت جزیره ای آغاز می شود که گمان می رود از 2000 سال پیش، سکونت در آن ها آغاز شده است. شهر بمبئی نه تنها شلوغ ترین شهر کشور هند است، بلکه ثروتمندترین شهر این کشور هم محسوب می شود به همین علت است که بسیاری از مردمی که در شهرهای دیگر هند هستند، خواستار زندگی در بمبئی هستند.

  • دهلی

شهرهای کمی در هند وجود دارند که به اندازه این یکی تاریخی باشند. اولین سکونت ها در این شهر حدود 2500 سال پیش آغاز شده است و تمام مدرنیته ای که حالا در این شهر می بینید، حاصل چندین و چند بار مرمتی است که در آن رخ داده است. دهلی مدرن حالا به نسبت گذشته آرام تر است و با 16 میلیون جمعیت دومین شهر پر جمعیتی هند بعد از بمبئی محسوب می شود. شهر دهلی تماشای های تاریخی زیادی مثل قلعه سرخ و مقبره همایون را دارد که هر دو از مهم ترین جاذبه های شهر هستند.

به اضافه اهمیت تاریخی و استراتژیک دهلی، این شهر یکی از اصلی ترین قطب های تحصیلی در هند و از برترین شهرهای هند برای تحصیل است و تعدادی از تاپ ترین دانشگاه های این کشور را در خود جای داده است. این شهر دانشگاه های مثل University of Delhi، Jawaharlal Nehru University و Guru Gobind Singh Indraprastha University را دارد که هر سه از برترین دانشگاه های هند هستند.

  • چنای

چنای در گذشته به عنوان مدرس هم شناخته می شد و نقش مهمی در صنعت اتوموبیل هند دارد. شهر چنای در جهان به خاطر تلفیق جالب ارزش های سنتی و مدرن شناخته شده است و مرکز استان تامیل نادو است. این شهر در جنوب هند واقع شده است و به خاطر سیستم تحصیلی خوبش هم شناخته شده است.

در چنای می توانید رودخانه ها و دریاچه ها و کانال های آبی بسیار زیادی را ببینید. یکی از مواردی که برای افرادی که در پی برترین شهرهای هند برای تحصیل هستند، اهمیت دارد آب و هوای شهر است و در خصوص چنای باید گفت که آب و هوای این شهر به اندازه زیادی بستگی به ریزش باران های موسمی دارد. شهر چنای تعدادی از برترین و تماشای ترین سازه های هند را که تاریخشان به قرن هفتم و هشتم بر می شود را هم دارد اما مثل دیگر شهرهای هند، افرادی که به این شهر می فرایند باید انتظار تماشا معماری های مدرن را هم داشته باشند.

این شهر یکی از مقاصد پر ارزش تحصیلی در هند است و افرادی که علاقه به تحصیل در شاخه های تکنولوژی دارند، دانشگاه University of Madras برای آن ها انتخاب خوبی است.

  • بنگلور

بنگلور سومین شهر پر جمعیت کشور هند است که تاریخی در پس خود دارد که هنوز هم که هنوز است بسیاری از موارد آن حل نشده به جای مانده است. سازه های تاریخی زیادی در بنگلور وجود دارند و از طرف دیگر نیمه مدرن شهر باعث شده است تا افرادی که سراغ برترین شهرهای هند برای تحصیل می گردند، به بنگلور هم به عنوان یکی از گزینه های اصلی فکر نمایند.

بسیاری از حرفه ای ترین موسسات تحصیلی در بنگلور هستند که از میان آن ها می توان به موسسه ملی طراحی، موسسه بین المللی آی تی و مدرسه قانون بنگلور اشاره نمود. جامعه تحصیلی در حال رونق این شهر باعث شده تا بنگلور به یکی از قطب های اصلی متفکران و افراد حرفه ای تبدیل شود.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1428

به "تور بمبئی: معرفی برترین شهرهای هند برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: معرفی برترین شهرهای هند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید