قیمت خودرو در اولین معاملات 17 آبان 99 ، ریزش قیمت خودرو شروع شد

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران، یک فعال بازار خودرو از تاثیر انتخابات آمریکا و کاهش چشم گیر قیمت خودرو اطلاع داد. شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده اما گفته می گردد بایدن در یک قدمی پیروزی نهایی است. با این پیش فرض اما بازار خودرو ایران نیز نسبت به این اتفاقات سیاسی واکنش نشان داده است.

قیمت خودرو در اولین معاملات 17 آبان 99 ، ریزش قیمت خودرو شروع شد

به طوری که قیمت بعضی خودروهای پر تقاضا همچون پراید و تیبا بین هفت تا 13 میلیون تومان ارزان شد. فعالان بازار خودرو علت کاهش قیمت خودروها در بازار را عقب نشینی خریداران، کاهش قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در حوزه بین الملل می دانند.

خریداران از بازار خودرو عقب نشینی کردند

به گفته یک فعال بازار خودرو، قیمت خودرو از انتخابات آمریکا تا به امروز تغییر چشم گیر داشته است. خریداران برای خرید خودرو دست نگه داشته اند و عده ای هم از این بازار عقب نشینی کردند؛ به طوری که به نظر می رسد روز آدینه در بازار خودرو خرید و فروشی صورت نگرفته است. یعنی عملا تقاضا برای خرید خودرو به صفر رسیده است.

فیروز نادری درباره آینده قیمت خودرو به خبرنگاران می گوید: پیش بینی می گردد چنانچه بایدن به عنوان گزینه نهایی ریاست جمهوری آمریکا اعلام گردد، کاهش قیمت خودرو ادامه دار است. به نظر می رسد از این پس قیمت خودروهای داخلی تا دو ماه آیند فرایند کاهشی را به خود بگیرد.

قیمت اولین معاملات خودرو

او با اشاره به قیمت انواع خودرو اظهار می نماید: روز پنجشنبه قیمت پراید 125 میلیون تومان بود که امروز با 13 میلیون تومان کاهش به قیمت 112 میلیون تومان رسیده است.

پژو 206 تیپ دو با 20 میلیون تومان کاهش در امروز با قیمت 220 میلیون تومان معامله شد.

تیبا صندوق دار نیز طی دو روز گذشته 145 میلیون تومان فروخته می شد اما امروز با هفت میلیون تومان کاهش به قیمت 138 میلیون تومان رسیده است.

کوئیک نیز روز پنج شنبه با قیمت 170 میلیون تومان فروخته شد اما امروز این خودرو با 12 میلیون تومان کاهش به قیمت 158 میلیون تومان رسید.

با افزایش شانس برد بایدن در انتخابات آمریکا، دلار کاهش قابل توجهی در قیمت خودرو داشته که این اتفاق بر بازار خودرو در روز شنبه تاثیر گذاشته و قیمت ها در بازار خودرو نزولی شده است. حال باید دید که با اتمام انتخابات آمریکا قیمت خودرو در بازار چقدر ارزان خواهد شد؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 714

به "قیمت خودرو در اولین معاملات 17 آبان 99 ، ریزش قیمت خودرو شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو در اولین معاملات 17 آبان 99 ، ریزش قیمت خودرو شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید